Elektronický diferenciál pro studentský experimentální elektromobil
Bakalářská práceDatum publikování
2009
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Úkolem této bakalářské práce je stanovit požadavky a navrhnout strukturu elektronického diferenciálu pro vozidla, která mají jednotlivá kola hnané nápravy poháněna samostatně řízenými elektromotory. V práci jsou odvozeny vztahy pro otáčky kol v zatáčce a moment dodávaný na kola v průběhu zatáčení. Odvozené vztahy jsou převedeny do názorných grafů pomocí tabulkového editoru. V práci je vysvětlena funkce mechanického diferenciálu a je porovnán se systémem dvou samostatně řízených motorů. Podle odvozených vztahů pro otáčky a moment v průběhu zatáčení jsou realizovány programy pro mikropočítač řady z řady x51, který zajišťuje rozdělení výkonu na kola při zatáčení. Dále je vyřešeno snímáni vstupních veličin a jejich převod na číselnou hodnotu.
Rozsah stran
59 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní infrastruktura-Elektrotechnická zařízení v dopravě
Studijní program
Dopravní technologie a spoje
Signatura tištěné verze
D20790
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
cornering with vehicles, mechanical differential, elektronical differential with torque control, elektronical differential with control of wheels angular speed, multi machine systems, MMS, průjezd vozidla zatáčkou, mechanický diferenciál, elektronický diferenciál s řízením momentu, elektronický diferenciál s řízením úhlové rychlosti otáčení kol, vozidla se samostatně řízenými motory, MMS