Digitální knihovnaUPCE
 

Corporate social responsibility and its social aspects

ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2008

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Corporate Social Responsibility (CSR) is a trend that respects the sustainable development concept and emphasizes the social aspects of sustainable development. This paper is concerned with social aspects of CSR (i.e. sustainable development) and their introduction into corporate practice. Emphasis is first placed on perception of the concept of sustainable development and its social aspects in corporate practice. The social aspects of sustainable development at the corporate level constitute a very broad topic. Consciousness of the importance of active work with human resources, leading to full utilization of their potential for the company plays an important role. Social performance composes a significant part of the corporate image and the corporate image has a significant influence on the corporate economic performance.

Rozsah stran

p. 147-156

ISSN

1211-5541

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series A, Faculty of Chemical Technology. 13 (2007)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47333

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced