Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Popp, Susanne |
|
dc.date.accessioned |
2009-03-12T16:07:35Z |
|
dc.date.available |
2009-03-12T16:07:35Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.issn |
1211-6629 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6629 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/32550 |
|
dc.description.abstract |
Obsáhlá studie Susanne Popp, která patří v současnosti k hlavním znalcům problematiky daltonského plánu v Evropě, se zabývá celkovým zhodnocením dosavadních zkušeností s organizováním škol (především druhého stupně) podle daltonského plánu. Po úvodních historických pasážích, popisujících vznik a vývoj daltonského plánu a jeho rozšiřování v průběhu 20. století se autorka věnuje objasnění principu pedagogické koncepce tvůrkyně daltonského plánu H. Parkhurstové, totiž svobodu, spoluprací a samostatností. Pro nás je zajímavé, že se autorka nevyhnula ani československým zkušenostem s daltonskýn plánem v meziválečném období. Na základě vlastních šetření autorka popisuje praktickou realizaci některých organizačních forem v současných školách a uvádí jejich pedagogické efekty v rámci školní výchovy a vzdělávání. V závěru se autorka věnuje možnostem uplatnění daltonského plánu v perspektivních úvahách o budoucnosti evropského školství a dospívá k názoru, který koresponduje s názory předních tvůrců modelu efektivní školy (K. Both, P. Salin, H. von Hentig): jde o stálou aktuálnost daltonského plánu a jeho využívání pro naplnění současných a perspektivních úkolů a cílů školy. |
cze |
dc.format |
p. 243-262 |
eng |
dc.format.extent |
|
cze |
dc.format.mimetype |
|
cze |
dc.language.iso |
ger |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002) |
eng |
dc.rights |
|
cze |
dc.subject |
reformní pedagogika |
cze |
dc.subject |
daltonský plán |
cze |
dc.subject |
školské systémy |
cze |
dc.subject |
evropská výchova |
cze |
dc.subject |
pedagogické směry |
cze |
dc.title |
Der Daltonplan - ein aktuelles Modell für Förderung selbstständigen und eigenverantwortlichen Lerners und Arbeitens an der Sekundarschule |
ger |
dc.type |
Article |
eng |
dc.identifier.signature |
47334 |
|
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
Soubory tohoto záznamu
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|