K objektivním determinantám procesů profesního učení studentů učitelství
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
2005
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
On the basis of the discussion of current trends in pregraduate teacher education the paper aims to present results of a research project conducted during a long-term teaching practice (so-called Clinical year) at the Faculty of Humanities, University of Pardubice. The analysis focused on some of the objective determinants of teacher trainees' professional learning processes, namely on the time and types of their real clinical experience.
Rozsah stran
p. 171-182
ISSN
1211-6629
1211-6629
1211-6629
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 10(2004)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47334
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
vzdělávání učitelů, profesionální růst, studium, Analýza