Měřící systém pro experimentální studium všeobecných účinků brzdových zdrží
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
2003
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Experimentální studium interakce brzdových systémů kolejových vozidel a adhezního děje ve styku kola s kolejnicí vyžaduje vybavit zkušební zařízení systémem pro přímé měření tečných sil vyvolaných účinkem třecích prvků na obvodu jízdní plochy kola. Tento systém je potřebný zejména pro sledování dynamických jevů na styku třecích prvků s jízdní plochou železničního kola, při zkoumání dějů samobuzeného kmitání, případně relaxačního kmitání, dále při zkoumání problematiky poškozování jízdní plochy a také akustických dějů, které vznikají při procesu brzdění patrně v důsledku vzniku samobuzeného kmitání povrchových vrstev jízdní plochy kola. V článku je popsán způsob konkrétní realizace tohoto systému pro potřeby uvedeného zkušebního zařízení. Článek navazuje na dřívější práce autorů v této oblasti.
Rozsah stran
s. 57-66
p. 57-66
p. 57-66
ISSN
1211-6610
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 8 (2002)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47578
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
brzdové systémy, zkušební zařízení, experimentální metody