Metalurgické posouzení návarů na manganové austenitické oceli pro komponenty kolejového svršku
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
2002
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Železniční srdcovky a kolejová křížení patří mezi nejvíce exponované komponenty kolejového svršku. Kromě statického zatížení jsou vystaveny i značným dynamickým účinkům od projíždějících železničních vozidel. Pro uvedené konstrukční celky se jako vhodný materiál používá austenitická manganová ocel, která je charakteristická extrémní houževnatostí a poměrně vysokou životností. Tato ocel proto odolává dynamickým účinkům bez výskytu nebezpečných a katastrofických lomů, jejichž následkem by docházelo k ohrožení bezpečnosti kolejové dopravy. V předloženém příspěvku je podána metalografická analýza návarů, provedených na austenitické manganové oceli UIC 866 s cílem posoudit její svařitelnost a vhodnost parametrů i aplikované technologie navařování.
Rozsah stran
s. 55-68
p. 55-68
p. 55-68
ISSN
1211-6610
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 7 (2001)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47578
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
metalurgie, kolejový svršek, austenitická manganová ocel, návary kolejnic