Kvazireligiozní prvky v konzumerismu

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Štampach, Ivan
dc.contributor.author Dvořáková, Martina
dc.date.accessioned 2008-11-02T10:47:02Z
dc.date.available 2008-11-02T10:47:02Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/30148
dc.description.abstract Práce je zaměřena na současnou religiozitu západní společnosti a konzumerizmus jako jeho pevnou a formativní součást. Při popisu alternativních náboženství autorka vychází z Waardenburgova rozdělení náboženství na explicitní a implicitní směry. Hlavní částí práce je defininování konzumerismu, popis jeho kořenů, formy a zejména kvazireligiozních aspektů, manipulace a projevů. Konzumerizmus je popsán jako ideologický a manipulativní směr, který je široce rozšířený právě v západní společnosti. Některé praktiky, které uvnitř konzumerizmu vznikají, mají zřetelný religiózní charakter. Druhá polovina práce se věnuje reakcím explicitních náboženství na toto nově vzniklé paradigma. Zmiňuje hlavní formy alternativ a rezistence, které se vyskytují v boji s tímto světonázorem a možnosti přizpůsobení religiozity novým potřebám postmoderní společnosti. Závěrečná část se zaměřuje na tzv.alternativní religiozitu, kterou představují klientská náboženství. Jejich vznik a popularita přímo souvisí s konzumerizmem a komercionalizací náboženství. cze
dc.format 79 s. cze
dc.format.extent 607047 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject RELIGIONISTIKA cze
dc.subject konzumerizmus cze
dc.subject kvazireligiozní jevy cze
dc.subject postmoderní společnost cze
dc.subject alternativní religiozita cze
dc.subject ezoterika cze
dc.subject ezobyznys cze
dc.subject comparative religion eng
dc.subject consumerism eng
dc.subject quasireligious features eng
dc.subject postmodern society eng
dc.subject alternative religiosity eng
dc.subject esoterica eng
dc.subject esobusiness eng
dc.title Kvazireligiozní prvky v konzumerismu cze
dc.title.alternative Quasireligious features of consumerism eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Mrázek, Miloš
dc.date.accepted 2008
dc.description.abstract-translated This thesis is focused on contemporary religiosity of western society. Consumerism is mentioned here as a consistent and formative constituent of contemporary culture. The author of the thesis came out from Waardenburg’s division of religion into implicit and explicit branch while descripting alternative religions. The main part of this thesis is a deifinition of consumerism, description of it’s roots and especially description of quasireligious aspects, forms of manipulations and displays of this movement. Consumerism is described here as an ideological and manipulative movement which is widely dispersed in Western Society. Some of the practics which consumerism utilizes have religious pattern undoubtedly. The second part of this writing puts reader’s mind to reactions of explicite religions on this new paradigm. Main alternative forms and ways of resistance as well as options of modification of religiosity to the postmodern society are mentioned here. The final part of this thesis is focused on so called alternative religiosity which is represented by client religions here. Their rise and popularity is closely connected with consumerism and comercionalisation of religious sphere. eng
dc.description.department Katedra religionistiky a filosofie cze
dc.thesis.degree-discipline Religionistika cze
dc.thesis.degree-name Mgr. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D19271
dc.thesis.degree-program Filozofie cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet