Utváření morálních hodnot u dětí předškolního věku
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2008
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce postihuje vývoj morálního usuzování u dětí předškolního věku. Zabývá se vymezením morálky a její důležitosti pro společnost. Seznamuje s koncepcemi J. Piageta, L. Kohlberga a R. L. Selmana zabývajícími se kognitivním a s ním souvisejícím morálním vývojem. Nastiňuje mechanismy, v nichž si dítě morálku osvojuje, s důrazem na herní aktivitu jakožto přirozenou činnost využitelnou při formování zárodků morálního usuzování. V poslední části vysvětluje význam převzetí péče o předškolní děti státními institucemi.
Rozsah stran
43 s., 4 s. příloh
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Sociologie
Studijní program
Sociologie
Signatura tištěné verze
D18959
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
morality, pre-school education, moral development, Games, nursery schools, morálka, předškolní výchova, morální vývoj, Hry, mateřské školy