Integrating cultural context of the target language into the language classroom
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2008
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce se primárně zabývá smyslem integrace kulturního kontextu do výuky jazyka. Předně jsou definovány klíčové termíny jako kultura. Dále jsou analyzovány cíle a přínos kulturního kontextu a zmíněny jsou i možné systémy pro jeho teoretické uchopení. V další kapitole teoretické části jsou nastíněny některé konkrétní strategie, vhodné pro výuku kultury. Pozornost je následně věnována roli učitele jako zprostředkovatele cílové kultury a na závěr se práce zaměřuje na časté problémy s nimiž se učitelé setkávají a kterým čelí při snaze o začlenění kulturního kontextu do výuky jazyka. Výše uvedené problémy jsou pak analyzovány a poskytnuty jsou i konkrétní doporučované návrhy pro jejich řešení. Praktická část diplomové práce je vedena formou případové studie, která se zaměřuje na to, jak je výuka cílové kultury integrována v rámci výuky jazyka. Data pro analýzu jsou shromážděna prostřednictvím observací hodin anglického jazyka vybrané skupiny učitelů a následně také prostřednictvím rozhovorů s těmito učiteli. Nashromážděná data jsou posléze vyhodnocena a výsledky interpretovány.
Rozsah stran
58 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D18107
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Culture, cultural context, language teaching, role of the teacher, Kultura, kulturní kontext, výuka jazyků, role učitele