Práce se primárně zabývá smyslem integrace kulturního kontextu do výuky jazyka. Předně jsou definovány klíčové termíny jako kultura. Dále jsou analyzovány cíle a přínos kulturního kontextu a zmíněny jsou i možné systémy pro jeho teoretické uchopení. V další kapitole teoretické části jsou nastíněny některé konkrétní strategie, vhodné pro výuku kultury. Pozornost je následně věnována roli učitele jako zprostředkovatele cílové kultury a na závěr se práce zaměřuje na časté problémy s nimiž se učitelé setkávají a kterým čelí při snaze o začlenění kulturního kontextu do výuky jazyka. Výše uvedené problémy jsou pak analyzovány a poskytnuty jsou i konkrétní doporučované návrhy pro jejich řešení. Praktická část diplomové práce je vedena formou případové studie, která se zaměřuje na to, jak je výuka cílové kultury integrována v rámci výuky jazyka. Data pro analýzu jsou shromážděna prostřednictvím observací hodin anglického jazyka vybrané skupiny učitelů a následně také prostřednictvím rozhovorů s těmito učiteli. Nashromážděná data jsou posléze vyhodnocena a výsledky interpretovány.