Digitální knihovnaUPCE
 

Integrating cultural context of the target language into the language classroom

Diplomová práceOmezený přístup
Náhled

Datum publikování

2008

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Práce se primárně zabývá smyslem integrace kulturního kontextu do výuky jazyka. Předně jsou definovány klíčové termíny jako kultura. Dále jsou analyzovány cíle a přínos kulturního kontextu a zmíněny jsou i možné systémy pro jeho teoretické uchopení. V další kapitole teoretické části jsou nastíněny některé konkrétní strategie, vhodné pro výuku kultury. Pozornost je následně věnována roli učitele jako zprostředkovatele cílové kultury a na závěr se práce zaměřuje na časté problémy s nimiž se učitelé setkávají a kterým čelí při snaze o začlenění kulturního kontextu do výuky jazyka. Výše uvedené problémy jsou pak analyzovány a poskytnuty jsou i konkrétní doporučované návrhy pro jejich řešení. Praktická část diplomové práce je vedena formou případové studie, která se zaměřuje na to, jak je výuka cílové kultury integrována v rámci výuky jazyka. Data pro analýzu jsou shromážděna prostřednictvím observací hodin anglického jazyka vybrané skupiny učitelů a následně také prostřednictvím rozhovorů s těmito učiteli. Nashromážděná data jsou posléze vyhodnocena a výsledky interpretovány.

Rozsah stran

58 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D18107

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Culture, cultural context, language teaching, role of the teacher, Kultura, kulturní kontext, výuka jazyků, role učitele

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced