Digitální knihovnaUPCE
 

Picturebooks in foreign language classroom

Diplomová práce
Náhled

Datum publikování

2008

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This thesis is concerned with the art form of picturebook and its potential in English language teaching. In its initial part it presents a theoretical overview of both the genre of picturebook and its potential role when used as a teaching aid in young learners’ foreign-language classroom. The research part is then anchored in a set of picturebook-centred teaching sequences devised and carried out by the author in several elementary ESL classrooms, and consequently analysed and evaluated as regards their actual potential and efficiency when applied into language instruction.

Rozsah stran

86 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D18103

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

picturebooks, foreign language teaching, young learners, obrázkové knihy, výuka cizích jazyků, žáci mladšího školního věku

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced