Picturebooks in foreign language classroom
Diplomová práceStatus neznámýDatum publikování
2008
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This thesis is concerned with the art form of picturebook and its potential in English language teaching. In its initial part it presents a theoretical overview of both the genre of picturebook and its potential role when used as a teaching aid in young learners’ foreign-language classroom. The research part is then anchored in a set of picturebook-centred teaching sequences devised and carried out by the author in several elementary ESL classrooms, and consequently analysed and evaluated as regards their actual potential and efficiency when applied into language instruction.
Rozsah stran
86 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D18103
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
picturebooks, foreign language teaching, young learners, obrázkové knihy, výuka cizích jazyků, žáci mladšího školního věku