dc.contributor.advisor |
Culek, Bohumil |
|
dc.contributor.author |
Vojtek, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2008-08-12T06:29:05Z |
|
dc.date.available |
2008-08-12T06:29:05Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/28800 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá analýzou silového namáhání konstrukce rámu Testovacího zařízení železničních kol, které slouží v laboratoři DFJP k provádění simulačních experimentů při výzkumu kontaktu kolo-kolejnice. Práce se zaměřuje na odhad mechanického napětí, se kterým je nutno počítat při zvýšení maximální dovolené kolmé kolové síly ze současných 70 kN na plánovaných 120 kN. Toho bylo docíleno experimentálně pomocí tenzometrického měření deformací, jehož popis a nejistoty jsou v práci také rozebírány. Součástí práce je i výkres části zařízení s „rotující kolejnicí‘‘ a výkres detailu kritického místa. |
cze |
dc.format |
38 s., 2 s. obr. příloh |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
eng |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
rail-wheel contact |
eng |
dc.subject |
derailment resistance |
eng |
dc.subject |
strain gauges measurements |
eng |
dc.subject |
strain |
eng |
dc.subject |
measurement uncertainties |
eng |
dc.subject |
kontakt kolo-kolejnice |
cze |
dc.subject |
bezpečnost proti vykolejení |
cze |
dc.subject |
tenzometrie |
cze |
dc.subject |
deformace |
cze |
dc.subject |
nejistoty měření |
cze |
dc.title |
Deformace rámu testovacího zařízení železničních kol při realizaci experimentů |
cze |
dc.title.alternative |
Deformation of the rail wheel testing installation frame during experiments |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2008 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with a stress analysis of the rail wheel testing installation frame which is situated in Jan Perner Transport Faculty laboratory and is instrumental to simulation experiments within the rail-wheel contact research. The work focuses on estimation of mechanical stress which can appear during experiments with higher wheel force (120 kN) than currently allowed 70 kN. This point was reached by experimental work and strain gauges measurement. There is a description of the measurement and its uncertainties in this work as well. A technical drawing of the ‘rotating rail-part’ of the installation and a detailed drawing of the critical place are included. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Kolejová vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D18928 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |