Deformace rámu testovacího zařízení železničních kol při realizaci experimentů

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Culek, Bohumil
dc.contributor.author Vojtek, Tomáš
dc.date.accessioned 2008-08-12T06:29:05Z
dc.date.available 2008-08-12T06:29:05Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/28800
dc.description.abstract Práce se zabývá analýzou silového namáhání konstrukce rámu Testovacího zařízení železničních kol, které slouží v laboratoři DFJP k provádění simulačních experimentů při výzkumu kontaktu kolo-kolejnice. Práce se zaměřuje na odhad mechanického napětí, se kterým je nutno počítat při zvýšení maximální dovolené kolmé kolové síly ze současných 70 kN na plánovaných 120 kN. Toho bylo docíleno experimentálně pomocí tenzometrického měření deformací, jehož popis a nejistoty jsou v práci také rozebírány. Součástí práce je i výkres části zařízení s „rotující kolejnicí‘‘ a výkres detailu kritického místa. cze
dc.format 38 s., 2 s. obr. příloh cze
dc.format.mimetype application/pdf eng
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.subject rail-wheel contact eng
dc.subject derailment resistance eng
dc.subject strain gauges measurements eng
dc.subject strain eng
dc.subject measurement uncertainties eng
dc.subject kontakt kolo-kolejnice cze
dc.subject bezpečnost proti vykolejení cze
dc.subject tenzometrie cze
dc.subject deformace cze
dc.subject nejistoty měření cze
dc.title Deformace rámu testovacího zařízení železničních kol při realizaci experimentů cze
dc.title.alternative Deformation of the rail wheel testing installation frame during experiments eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2008
dc.description.abstract-translated The work deals with a stress analysis of the rail wheel testing installation frame which is situated in Jan Perner Transport Faculty laboratory and is instrumental to simulation experiments within the rail-wheel contact research. The work focuses on estimation of mechanical stress which can appear during experiments with higher wheel force (120 kN) than currently allowed 70 kN. This point was reached by experimental work and strain gauges measurement. There is a description of the measurement and its uncertainties in this work as well. A technical drawing of the ‘rotating rail-part’ of the installation and a detailed drawing of the critical place are included. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky-Kolejová vozidla cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D18928
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet