Studijní obor:Dopravní management, marketing a logistika
Abstrakt:
První kapitola diplomové práce obsahuje vývoj zjišťování kvality 19. století pro normy ISO 9001. Implementace QMS (Systém managementu kvality) podle ISO 9001:2000 u jednotlivých organizačních jednotek a u dceřiných společností ČD, a.s.. V kapitole druhé jsou popsány přínosy implementace QMS. Ve třetí kapitole jsou shrnuty jednotlivé požadavky normy ISO 9001:2000. Kapitola zahrnuje řešení implementace ISO 9001:2000 v podmínkách DKV Praha, především pak Odstavného nádraží Jih, kde probíhá veškerá údržba a opravy osobních vozů CZ – ČD. V kapitole čtvrté je řešena problematika dokumentace požadované podle ISO 9001:2000. U dokumentace ČD, a.s. jsou zahrnuty mezinárodní a vnitrostátní zákony, směrnice a normy. Poslední kapitola diplomové práce zahrnuje podmínky a požadavky na jednotlivá oddělení DKV Praha, potažmo i ČD, a.s., které jsou nutné pro implementaci QMS v oblasti oprav a údržby osobních vozů zvláštní stavby v DKV Praha.