Bakalářská práce se zabývá současným ekonomickým a sociálním prostředím města Olomouc. Cílem této práce je analýza a zhodnocení současného stavu a představení výsledků marketingového šetření v oblasti služeb nabízených ve městě. Bakalářská práce se skládá ze čtyř částí. V první části je celkově charakterizováno město Olomouc, jsou zde shromážděny a zhodnoceny základní údaje o městě. Ve druhé části jsou na základě provedené analýzy vymezeny silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby města. Třetí část této práce obsahuje teoretické vymezení dotazníkového šetření a na ni pak navazuje část čtvrtá, kde jsou výsledky dotazníkového šetření představeny a vyhodnoceny.
The bachelor work deals with a present economic and social setting of the town Olomouc. The aim of this work is the analysis and evaluation of the present setting and presentation results of the marketing research which is concerned with offered services in the town. The bachelor work consists of four parts. In the first part there is the total description of the town Olomouc. There are collected and analysed basic information about the town. In the second part there are defined the strong and weak aspects, opportunities and threats of the town. The third part of this work contains theory of questionnaire investigation. Consequential fourth part presents and evaluates results of this investigation.