Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Postoje zákazníků ke komunikování společensky odpovědných aktivit cukrovary

Článekopen accesspeer-reviewedpostprint
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Jelínková, Martina
Tetřevová, Liběna

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Výzkumný ústav cukrovarnický

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Cílem šetření bylo zjistit, zda zákazníci v České republice disponují dostatkem informací o společensky odpovědných aktivitách producentů cukru, případně, co považují za příčinu nedostatečného množství těchto informací. Současně bylo cílem zjistit, o jaké informace mají zákazníci zájem a jaké komunikační kanály preferují pro získání těchto informací. Primární data byla získána na základě dotazníkového šetření (N = 332). Zpracována byla s využitím nástrojů deskriptivní statistiky. Z provedeného šetření vyplývá negativní fakt, že 90 % respondentů není dostatečně informováno o společensky odpovědném chování cukrovarů. Tyto informace jsou přitom zajímavé pro 62 % respondentů. Respondenti projevili největší zájem o informace o péči o kvalitu a zdravotní nezávadnost výrobků (99 %) a o informace o odpovědnosti cukrovarů vůči životnímu prostředí (93 %). Mezi TOP3 preferované komunikační kanály pro informace o společenské odpovědnosti zařadili obal výrobku, firemní webové stránky a tzv. word of mouth, neboli informace od přátel a známých. Z šetření dále vyplývá, že 88 % respondentů by dalo přednost nákupu produktu od společensky odpovědného cukrovaru, pokud by jeho ceny byly srovnatelné s cenami méně společensky odpovědných cukrovarů. 63 % respondentů by si pak bylo ochotno připlatit za nákup produktu od společensky odpovědného cukrovaru.

Popis

Klíčová slova

producenti cukru, společenská odpovědnost firem, CSR komunikování, komunikační kanály, postoje zákazníků, sugar producers, corporate social responsibility, CSR communication, communication channels, customer attitude

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By