Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The role of top management meetings in enhancing product innovation and performance

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorProkop, Viktor
dc.contributor.authorHájek, Petr
dc.date.accessioned2024-08-24T07:27:21Z
dc.date.available2024-08-24T07:27:21Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractTop management meetings enable the positive flow of knowledge and building of key relationships within the company and its suppliers. This study draws on open innovation and upper echelons theories to analyze the effects of top management meetings on open innovation instruments, product innovation and sales performance. We use partial least squares structural equation modeling and fuzzy-set qualitative comparative analysis to perform the path analysis of the hypothesized effects of top management meetings using data of 1,523 firms across 11 European countries. The results support the hypotheses that declare that top management meetings with suppliers positively influence product innovation while the effects of top management team meetings on product innovation remain negative. Surprisingly, the hypothesis that top management meetings with suppliers positively affect firm sales performance was not confirmed. Additionally, our efforts support the critical role of buyer-supplier relationships for innovation activities, primarily for services rather than manufacturing industries.eng
dc.description.abstract-translatedSetkání vrcholového managementu umožňují pozitivní tok znalostí a budování klíčových vztahů v rámci společnosti a jejích dodavatelů. Tato studie čerpá z teorií otevřených inovací a vyšších vrstev a analyzuje efekty setkávání vrcholového managementu na firemní inovační nástroje, inovace produktů a prodejní výkonnost. Tato studie využívá modelování parciálních strukturálních rovnic metodou nejmenších čtverců a fuzzy-set kvalitativní komparativní analýzu a dále data o 1 523 firmách z 11 evropských zemí. Výsledky podporují hypotézy, které deklarují, že setkávání top managementu s dodavateli pozitivně ovlivňují produktovou inovaci, zatímco efekty interních setkávání top managementu na produktovou inovaci zůstávají negativní. Překvapivě se nepotvrdila hypotéza, že setkávání top managementu s dodavateli pozitivně ovlivňují výkonnost firmy. Tento článek navíc podporuje kritickou roli vztahů mezi kupujícím a dodavatelem pro inovační aktivity, především pro služby, nikoli pro zpracovatelský průmysl.cze
dc.formatp. 745-763eng
dc.identifier.doi10.1111/radm.12593
dc.identifier.issn0033-6807
dc.identifier.obd39889392
dc.identifier.scopus2-s2.0-85150781768
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/83791
dc.identifier.wos000994059500001
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDGA19-15498S/Modelování emocí ve verbální a neverbální manažerské komunikaci pro predikci podnikových finančních rizikcze
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.publisherWiley-Blackwelleng
dc.relation.ispartofR and D Management, volume 53, issue: 5eng
dc.relation.publisherversionhttps://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/radm.12593
dc.rightsopen accesseng
dc.rights.licenceCC BY-NC-ND 4.0
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectfirm performanceeng
dc.subjecttransformational leadershipeng
dc.subjectcorporate entrepreneurshipeng
dc.subjectsupplier relationshipseng
dc.subjectmoderating roleeng
dc.subjectknowledgeeng
dc.subjectcapabilityeng
dc.subjectdiversityeng
dc.subjectimpacteng
dc.subjectexplorationeng
dc.subjectpevný výkoncze
dc.subjecttransformační vedenícze
dc.subjectpodnikové podnikánícze
dc.subjectdodavatelské vztahycze
dc.subjectmoderátorská rolecze
dc.subjectznalostcze
dc.subjectschopnostcze
dc.subjectrozmanitostcze
dc.subjectdopadcze
dc.subjectprůzkumcze
dc.titleThe role of top management meetings in enhancing product innovation and performanceeng
dc.title.alternativeRole schůzek vrcholového managementu při zlepšování produktových inovací a výkonu firemcze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
R___D_Management_-_2023_-_Prokop_-_The_role_of_top_management_meetings_in_enhancing_product_innovation_and_performance.pdf
Velikost:
566.29 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format