Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Teaching Grammar in the Lower-Secondary Education

Bakalářská práceopen access
dc.contributor.advisorZitková, Helena
dc.contributor.authorSkalická, Adéla
dc.contributor.refereeČerná, Monika
dc.date.accepted2023-05-23
dc.date.accessioned2023-06-05T07:48:23Z
dc.date.available2023-06-05T07:48:23Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-03-30
dc.description.abstractThe thesis aims to determine whether teachers use a deductive or inductive approach to teach grammar in lower-secondary education and why. First, it describes communicative competence as achieving it is the main goal of English language teaching. Then it follows up with a description of grammar and focuses on the development of grammar teaching, which reflects the development of communicative competence. Consequently, the deductive and inductive approaches are closely described with their advantages and disadvantages. The last chapter of the theoretical part concerns the lower-secondary learner and the teacher, as they are both important in learning and teaching. The practical part includes analyses of nine observed lessons and interviews with three teachers, determining the more used approach.eng
dc.description.abstract-translatedCílem práce je zjistit, zda učitelé v rámci výuky gramatiky na druhém stupni spíše využívají deduktivní nebo induktivní způsob výuky a z jakého důvodu. V práci je nejdříve popsána komunikační kompetence, protože je to hlavní cíl výuky anglického jazyka. Následuje popis toho, co je to gramatika a dále se zaměřuje na vývoj jejího vyučování, který odráží vývoj komunikační kompetence. Deduktivní a induktivní přístupy jsou detailně popsány, včetně jejich výhod a nevýhod v rámci vyučování. Poslední kapitola teoretické části se zabývá žákem druhého stupně a učitelem, neboť jsou to důležití činitelé v procesu učení a vyučování. Praktická část zahrnuje analýzu devíti pozorovaných hodin a rozhovorů se třemi učiteli, na základě kterých je rozhodnuto, který z přístupů je využívaný více.cze
dc.description.defenceStudentka krátce představila svou práci a výborně reagovala na komentáře v posudcích a na doplňující otázky komise. Komise se shodla na honocení C.cze
dc.description.departmentFakulta filozofickácze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format41 s.
dc.identifier.stag45592
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/80871
dc.language.isoeng
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomunikační kompetencecze
dc.subjectinduktivní přístupcze
dc.subjectdeduktivní přístupcze
dc.subjectgramatikacze
dc.subjectvyučování gramatikycze
dc.subjectcommunicative competenceeng
dc.subjectinductive approacheng
dc.subjectdeductive approacheng
dc.subjectgrammareng
dc.subjectgrammar teachingeng
dc.thesis.degree-disciplineAnglický jazyk pro vzdělávánícze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programAnglický jazykcze
dc.titleTeaching Grammar in the Lower-Secondary Educationeng
dc.title.alternativeVýuka gramatiky na druhém stupni ZŠcze
dc.typebakalářská prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Načítá se...
Náhled
Název:
SkalickaA_TeachingGrammar_HZ_2023.pdf
Velikost:
1.65 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce
Načítá se...
Náhled
Název:
Adela_Skalicka_HZ.pdf
Velikost:
277.97 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek vedoucího práce
Načítá se...
Náhled
Název:
CernaM_Teaching_grammar_AS_2023.pdf
Velikost:
129.61 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek oponenta práce