Publikace: Prospěšnost nástrojů integrace výrobců chemických produktů se zákazníky pro posilování vzájemných vztahů
Článekopen accesspeer-reviewedpublishedNačítá se...
Soubory
Datum
Autoři
Lošťáková, Hana
Jelínková, Martina
Vlčková, Vladimíra
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Abstrakt
Globalizace trhů a sílící konkurence ve všech odvětvích, chemický průmysl nevyjímaje, vyžaduje spolupráci a integraci všech subjektů hodnotové sítě, zejména výrobců s odběrateli, zpracovávajícími nebo užívajícími dodané produkty. Článek shrnuje teoretická východiska a výsledky výzkumu, týkajících se významu a forem propojení subjektů hodnotové sítě při posilování vzájemných vztahů, zvláště mezi výrobci a odběrateli na průmyslových trzích s produkty určenými pro navazující výrobu. Výzkum ukázal, že pro posilování vzájemných vztahů s dodavateli považují zpracovatelé chemických produktů za velmi prospěšný společný výzkum a vývoj výrobků a technologií, jejich testování u odběratele, společné přizpůsobování technologií u odběratele dodávaným produktům, pomoc dodavatele při modernizaci provozů odběratele a aplikační servis při zpracování produktů odběratele. Cenné je pro ně rovněž sdílení takticko-operativních obchodních informací, a to o vyrobeném množství produktů a jejich zásobách určených pro potřeby odběratele a stavu vyřizování objednávek oběma partnery. Naopak odmítají sdílení informací o trzích odběratele a spolupráci při jejich obsluze. Výzkum tedy ukázal, že v chemickém průmyslu v ČR zatím není marketing vztahů rozvinut v takové míře, jak vyžaduje náročnost tržního prostředí.
Popis
Klíčová slova
hodnotová síť, vztahy se zákazníky, nástroje integrace subjektů hodnotové sítě, průmyslový trh, chemický průmysl, konkurenceschopnost, value network, relationships with customers, tools of value network subjects’ integration, industrial market, chemical industry, competitiveness