Publikace: Spokojenost pacientů s managementem akutní pooperační bolesti ve zdravotnickém zařízení
ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprintNačítá se...
Datum
Autoři
Červenková, Zuzana
Hlaváčková, Eva
Hodačová, Lenka
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Abstrakt
Úvod: Spokojenost pacienta s tišením bolesti je výsledkem srovnání jeho očekávání a vnímané reality. Ovlivňuje ji mnoho faktorů. Klíčovým je management bolesti, tj. proces zaměřený na eliminaci bolesti. Cíl: předložit informace z dostupného primárního výzkumu zabývajícího se spokojeností dospělých hospitalizovaných pacientů s managementem akutní pooperační bolesti. Metody: byla provedena literární rešerše – po stanovení klíčových slov, zařazovacích/vyřazovacích kritérií, časového období a rešeršní otázky byly prohledány dvě databáze zaměřené na ošetřovatelství. Relevantní články byly vybrány podle názvů, abstraktů a následně podle plných textů. Výsledky: byly nalezeny čtyři zahraniční studie na dané téma. Výsledky poukazují na signifikantní vztahy mezi spokojeností pacientů s managementem bolesti a celkovým komfortem, přístupem personálu, empatií, informovaností, délkou čekání na analgetikum a dobou, za kterou začne analgetikum účinkovat. Závěr: čtyři nalezené studie upozorňují, že spokojenost pacientů s managementem bolesti ovlivňuje mnoho faktorů, přičemž míra bolesti nemusí být tím klíčovým.
Popis
Klíčová slova
akutní pooperační bolest, literární přehled, management bolesti, spokojenost pacienta, acute postoperative pain, literature review, pain management, patient satisfaction