Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The Role of Corporate Culture in Performance Measurement and Management System

Článekopen accesspeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorKotková Stříteská, Michaelacze
dc.contributor.authorZapletal, Davidcze
dc.date.accessioned2021-05-15T18:16:43Z
dc.date.available2021-05-15T18:16:43Z
dc.date.issued2020eng
dc.description.abstractRecently, there has been increasing pressure to change current performance measurement and management systems from control systems to those that support learning and continuous improvement. This change requires a specific corporate culture that supports the e ective operation of performance measurement and management. This paper aims to clarify the relationship between corporate culture and performance measurement and management systems. Questionnaire survey data from Czech medium and large companies were collected and analyzed by Pearson’s chi-squared test to validate the proposed hypothesis. The research findings confirmed that performancemeasurement and management systems of companies that devoted sucient energy and attention to performance-driven culture are more e ectively developed. Analysis of di erent performance-driven culture attributes revealed which are the most important ones.eng
dc.description.abstract-translatedV poslední době se zvyšuje tlak na změnu současných systémů měření a řízení výkonnosti z kontrolních na systémy, které podporují učení a neustálé zlepšování. Tato změna vyžaduje specifickou firemní kulturu, která podporuje efektivní fungování měření a řízení výkonnosti. Cílem tohoto článku je objasnit vztah mezi firemní kulturou a systémy měření a řízení výkonnosti. Data byla získaná z dotazníkového šetření provedeného v českých středních a velkých firmách a analyzována pomocí Pearsonova chí-kvadrát testu za účelem ověření navržených hypotéz. Vědecká zjištění potvrdila, že systémy měření a řízení výkonnosti firem, které věnovaly dostatečnou energii a pozornost kultuře založené na výkonnosti, jsou vyvíjeny efektivněji. Analýza atributů kultury založené na výkonnosti odhalila, které z nich jsou nejdůležitější.cze
dc.formatp. 75eng
dc.identifier.doi10.3390/ijfs8040075eng
dc.identifier.issn2227-7072eng
dc.identifier.obd39884905eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85097270134
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/77034
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.relation.ispartofInternational Journal of Financial Studies, volume 8, issue: 4eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.mdpi.com/2227-7072/8/4/75eng
dc.rightsopen access (CC BY 4.0)eng
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectperformance measurement systemeng
dc.subjectperformance managementeng
dc.subjectperformance-driven cultureeng
dc.subjectsystém měření výkonnosticze
dc.subjectřízení výkonnosticze
dc.subjectvýkonnostně řízená kulturacze
dc.titleThe Role of Corporate Culture in Performance Measurement and Management Systemeng
dc.title.alternativeRole podnikové kultury v systémech měření a řízení výkonnosticze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
ijfs-08-00075-v2.pdf
Velikost:
308.35 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format