Publikace: Jean Jacques Rousseau a jeho pedagogické myšlení
Bakalářská práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Janoušková, Alice
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Hlavním tématem bakalářské práce je ukázat Jeana Jacquese Rousseaua jako významného pedagogického reformátora, filosofa a autora, který zdůrazňoval citlivost, lidskou přirozenost a svobodu. Jeho pedagogické názory byly průkopnické a odkaz jeho metod spatřujeme i v současnosti. Práce se v první části nejdříve zaměřuje na jeho život a dílo, charakteristiku doby, která byla problematická a bouřlivá a vyústila Velkou francouzskou revolucí a hlavní filosofické myšlenky. Další část je věnovaná jeho hlavním pedagogickým názorům
a významu jeho výchovy, ve které se objevuje i mnoho paradoxů. Obsahem této části je Rousseauovo stěžejní dílo "Emil čili o vychování", které je obsahově i formálně ojedinělé. Poslední částí je Rousseauova inspirace John Locke. S tímto autorem se v mnohém shodoval, ale i lišil.
Popis
Klíčová slova
Rousseau, Jean Jacques, citlivost, lidská přirozenost, svoboda, výchova, Locke, John, sensitivity, human nature, freedom, education