Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Digital transformation leaders wanted: How to prepare students for the ever-changing demands of the labor market

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorKopáčková, Hanacze
dc.contributor.authorŠimonová, Stanislavacze
dc.contributor.authorReimannová, Irenacze
dc.date.accessioned2025-10-07T10:49:22Z
dc.date.issued2024eng
dc.description.abstract"This article deals with the problem of emerging professions from two perspectives. At first, we focused on the problem of missing leaders of digital transformation; thus, we created, delivered, and assessed a novel course focusing on agile and strategic thinking. We incorporated two new features into the course that brought agility and strategic thinking into play - 1) shuffling of the project tasks within groups, and 2) changes in the size and composition of groups during the project. Within the second perspective, we broadened our view and developed the theoretical framework comprising the necessary steps to prepare courses and study programs that respect labor market requirements. This framework is based on action research and design thinking. Our results show that the Curriculum Development and Redesign Framework (CDRF) proved to be useful tool. Students' perception of task shuffling was overall positive. Only 5.3 % of students answered, ""Handing over projects bothered me."" Changes in the size and composition of groups also brought positive results. 43.2 % of students answered, ""I am happy, I met new people,"" 54 % answered, ""It went pretty well,"" and just 2.8 % answered, ""I did not like it."""eng
dc.description.abstract-translatedTento článek se zabývá problémem vznikajících profesí ze dvou pohledů. Nejprve jsme se zaměřili na problém chybějících lídrů digitální transformace; proto jsme vytvořili, dodali a vyhodnotili nový kurz zaměřený na agilní a strategické myšlení. Do kurzu jsme začlenili dvě novinky, které přinesly do hry agilitu a strategické myšlení – 1) promíchávání projektových úkolů ve skupinách a 2) změny velikosti a složení skupin v průběhu projektu. V rámci druhé perspektivy jsme rozšířili náš pohled a rozvinuli teoretický rámec zahrnující nezbytné kroky k přípravě kurzů a studijních programů, které respektují požadavky trhu práce. Tento rámec je založen na akčním výzkumu a designovém myšlení. Naše výsledky ukazují, že Curriculum Development and Redesign Framework (CDRF) se ukázal jako užitečný nástroj. Studenti vnímali předávání úkolů celkově pozitivně. Pouze 5,3 % studentů odpovědělo: „Vadilo mi předávání projektů.“ Pozitivní výsledky přinesly i změny ve velikosti a složení skupin. 43,2 % studentů odpovědělo: „Jsem šťastný, že jsem poznal nové lidi,“ 54 % odpovědělo: „Docela to šlo,“ a jen 2,8 % odpovědělo „Nelíbilo se mi to“.cze
dc.formatp. 100943eng
dc.identifier.doi10.1016/j.ijme.2024.100943eng
dc.identifier.issn1472-8117eng
dc.identifier.obd39890736eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85183626551eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/86216
dc.identifier.wos001174595600001eng
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherPergamon-Elsevier Science Ltd.eng
dc.relation.ispartofInternational Journal of Management Education, volume 22, issue: 1eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1472811724000144eng
dc.rightsPráce není přístupnáeng
dc.subjectVUCA environmenteng
dc.subjectDigital transformationeng
dc.subjectTechnology innovationeng
dc.subjectDigital transformation leadereng
dc.subjectHigher educationeng
dc.subjectEmerging professionseng
dc.subjectAgile digital mindseteng
dc.subjectprostředí VUCAcze
dc.subjectDigitální transformacecze
dc.subjectInovace technologiícze
dc.subjectLídr digitální transformacecze
dc.subjectVysokoškolské vzdělánícze
dc.subjectVznikající profesecze
dc.subjectAgilní digitální myšlenícze
dc.titleDigital transformation leaders wanted: How to prepare students for the ever-changing demands of the labor marketeng
dc.title.alternativeHledají se lídři digitální transformace: Jak připravit studenty na neustále se měnící požadavky trhu prácecze
dc.typearticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
postprint.pdf
Velikost:
1012.3 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format