Publikace: Probabilistic approach to the reliability of steel bridge structures
Článekopen accesspeer-reviewedpublished| dc.contributor.author | Slavík, Jiří | |
| dc.contributor.author | Vičan, Josef | |
| dc.contributor.author | Šertler, Hynek | |
| dc.date.accessioned | 2017-06-07T12:49:48Z | |
| dc.date.available | 2017-06-07T12:49:48Z | |
| dc.date.issued | 1996 | |
| dc.description.abstract | The paper describes a probability-based concept for the evaluation of existing bridges. Firstly the standard concept of the Live Load Rating Factor (LLRF) calculation is presented. Secondly, the probability-based concept of the Traffic Load Rating Factor (TLRF) calculation is described. The determination of TLRF is introduced in two approaches. Both approaches enable to respect the main reliability differences between evaluation of existing bridges and design of the new ones affecting the failure probability level. Numerical applications are presented to demonstrate described approaches. | eng |
| dc.description.abstract-translated | Článek popisuje pravděpodobnostní koncepci hodnocení existujících mostů. Je představená současná metodika výpočtu zatížitelnosti železničních mostů a je prezentovaný pravděpodobnostní přístup, založený na výpočtu provozní zatížitelnosti. Provozní zatížitelnost je možné stanovit dvěma postupy - polopravděpodobnostním a pravděpodobnostním. V obou přístupech jsou promítnuté základní odlišnosti spolehlivostního přístupu k nově navrženým a existujícím mostům. V závěru je nový přístup dokumentovaný numerickou aplikací. | cze |
| dc.description.abstract-translated | Der Beitrag befasst sich mit einem probabilistischen Hintergrund der Beurteilung bestehender Brücken. Die Berechnung der Belastbarkeit bestehender Eisenbahnbrücken ist angeführt. Ein probabilistisches Verfahren der Beurteilung bestehender Eisenbahnbrücken ist auf der Betriebsbelastbarkeit gegründet, die durch semiprobabilistischen und völlig probabilistischen Zutritt ermittelt wird. Die grundlegende Besonderheiten in Beurteilung bestehender Eisenbahnbrücken gegenüber neu zu erstellenden Bauwerken werden vorgestellt. Die numerischen Beispiele der Berechnungen der Belastbarkeit und Betriebsbelastbarkeit sind angeführt. | ger |
| dc.format | p. 5-13 | |
| dc.identifier.issn | 1211-6610 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/67986 | |
| dc.language.iso | eng | cze |
| dc.peerreviewed | yes | |
| dc.publicationstatus | published | |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.relation.ispartof | Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 2 (1996) | |
| dc.rights | open access | |
| dc.title | Probabilistic approach to the reliability of steel bridge structures | eng |
| dc.title.alternative | Pravděpodobnostní výpočet spolehlivosti ocelových mostních konstrukcí | cze |
| dc.title.alternative | Probabilische Berechnungsweise der Zuverlässigkeit der Brückenstahl Konstructionen | ger |
| dc.type | Article | cze |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- SlavikJ_ProbabilisticApproach_1996.pdf
- Velikost:
- 4.14 MB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
- Popis:
- Article
Licence svazku
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- license.txt
- Velikost:
- 1.71 KB
- Formát:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Popis: