Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The Poet at the Teacher's Desk: W.H. Auden on Education, Democracy and Humanity

Článekopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorVít, Ladislavcze
dc.date.accessioned2018-02-27T03:29:51Z
dc.date.available2018-02-27T03:29:51Z
dc.date.issued2017eng
dc.description.abstractIn the 1930s W.H. Auden taught at several public schools in Britain while simultaneously embarking on his poetic career. Later in life, he lectured at various educational institutions and returned to Oxford, his alma mater, in the 1950s as Oxford Professor of Poetry. His experience of teaching allowed Auden to reflect upon the pitfalls of Britain’s interwar educational system and its social function. Therefore, this article diverts attention from the prevailing scholarly focus on Auden’s poetry to his critical prose in order to examine the poet’s concerns about the content, purpose and role of education in society, his views on the structure of the educational system and disquiet about the tension between the utilitarian and humanistic dimensions of the educational process. At a more general level, the paper points out the relation that Auden maintained existed between education, democracy, humanity, art and the “crystallizing” power of poetry.eng
dc.description.abstract-translatedNa počátku své básnické kariéry ve třicátých letech W.H. Auden vyučoval v několika soukromých školách. Později přednášel v řadě vdělávacích institucí a dokonce se v 50. letech vrátil do Oxfordu, své alma mater, aby se tam stal profesorem poezie. Tyto praktické zkušenosti Audenovi umožnily zhodnotit britský meziválečný vzdělávací systém, jeho nedostaky a společenskou funkci. Tento článek proto nechává stranou Audenovo básnické dílo a soustředí se na jeho prózu s cílem zmapovat Audenovy názory na obsah, strukturu, poslání a roli vzdělávání ve společnosti. Cílem je také představit Audenovo znepokojení napětím mezi utilitářským a humanistickým rozměrem vzdělávacího procesu. Na obecnější úrovni se tato práce zabývá vztahem, který Auden spatřoval mezi vzděláním, demokracií, lidskostí a schopností poezie "vyjasňovat" nepochopené.cze
dc.formatp. 27-43eng
dc.identifier.doi10.1515/pjes-2017-0002eng
dc.identifier.issn1804-8722eng
dc.identifier.obd39879988eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/70200
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.relation.ispartofPrague Journal of English Studies, volume 6, issue: 1eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.degruyter.com/view/j/pjes.2017.6.issue-1/pjes-2017-0002/pjes-2017-0002.xmleng
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectWystan Hugh Audeneng
dc.subjecteducationeng
dc.subjecthumanityeng
dc.subjectDemocracyeng
dc.subjectFascismeng
dc.subjectWystan Hugh Audencze
dc.subjectvzdělánícze
dc.subjectlidskostcze
dc.subjectdemokraciecze
dc.subjectfašismuscze
dc.titleThe Poet at the Teacher's Desk: W.H. Auden on Education, Democracy and Humanityeng
dc.title.alternativeBásník za katedrou: W.H. Auden o vzdělání, demokracii a lidskosticze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
auden_the_teacher-after_review.pdf
Velikost:
349.64 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format