Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
CSR Web Communication by Controversial Enterprises in the Context of Stakeholder and Legitimacy Theories

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorKopřiva, Jan
dc.contributor.authorTetřevová, Liběna
dc.contributor.authorZáhorská, Alexandra
dc.date.accessioned2023-07-12T12:55:49Z
dc.date.available2023-07-12T12:55:49Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractThe study of CSR communication and CSR web communication is based on many theories. The most frequently mentioned of these is stakeholder theory and, in the context of controversial enterprises, legitimacy theory. This article aims to assess whether controversial enterprises, such as chemical enterprises, operating in selected countries communicate their socially-responsible behavior in line with stakeholder and/or legitimacy theories. The subject of this study was the TOP chemical enterprises located in Czechia, Norway, Slovakia, and Ukraine. Descriptive and inferential statistical tools were used to process the data obtained from content analysis. From a methodological point of view, “The Method of Communication of Economic, Environmental, Ethical, Social and Philanthropic Activities” was used. The study which was performed shows that the TOP chemical enterprises in Czechia, Norway, Slovakia, and Ukraine communicate environmentally-responsible and economically-responsible measures to the greatest extent on their web pages. This confirmed the hypothesis that environmentally sensitive enterprises communicate their CSR measures in line with legitimacy and stakeholder theories.eng
dc.description.abstract-translatedStudium problematiky CSR komunikování a CSR web komunikování vychází z mnoha teorií. Nejčastěji je zmiňována stakeholder teorie, v souvislosti s kontraverzními firmami teorie legitimity. Cílem článku je zhodnotit, zda kontraverzní firmy, jako jsou firmy chemického průmyslu, působící ve vybraných zemích komunikují své společensky odpovědné chování v souladu se stakeholder a legitimity teorií. Předmětem studie byly TOP chemické firmy působící v Norsku, České republice, Slovensku a Ukrajině. Data získaná obsahovou analýzou byla zpracována s využitím nástrojů popisné a inferenční statistiky. Z metodického hlediska bylo využito metody komunikování ekonomických, environmentálních, etických, sociálních a filantropických aktivit. Z provedené studie vyplývá, že TOP chemické firmy v Norsku, České republice, Slovensku a Ukrajině v největším rozsahu komunikují na firemních webových stránkách aktivity environmentální a ekonomické odpovědnosti. Potvrdila se tak hypotéza, že environmentálně citlivé firmy komunikují své CSR aktivity v souladu s legitimity a stakeholder teoriemi.cze
dc.eventHradec Economic Days 2022 (09.06.2022 - 10.06.2022, Hradec Králové)eng
dc.formatp. 340–349eng
dc.identifier.doi10.36689/uhk/hed/2022-01-033
dc.identifier.isbn978-80-7435-855-5
dc.identifier.issn2464-6059
dc.identifier.obd39887515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/80961
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.publisherUniverzita Hradec Královéeng
dc.relation.ispartofHradec economic days, Vol. 12(1)eng
dc.relation.publisherversionhttps://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1083/proceedings_2022_1.pdf
dc.rightsopen accesseng
dc.rights.licenseCC BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectstakeholder theoryeng
dc.subjectlegitimacy theoryeng
dc.subjectcorporate social responsibilityeng
dc.subjectweb communicationeng
dc.subjectstakeholder teoriecze
dc.subjectteorie legitimitycze
dc.subjectspolečenská odpovědnost firemcze
dc.subjectweb komunikovánícze
dc.titleCSR Web Communication by Controversial Enterprises in the Context of Stakeholder and Legitimacy Theorieseng
dc.title.alternativeCSR web komunikování kontraverzních firem v kontextu stakeholder a legitimity teoriícze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
HED22_Ko-Te-Za.pdf
Velikost:
363.02 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format