Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Effect of twitter investor engagement on cryptocurrencies during the COVID-19 pandemic

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorBouteska, Ahmed
dc.contributor.authorHájek, Petr
dc.contributor.authorAbedin, Mohammad Zoynul
dc.contributor.authorDong, Yizhe
dc.date.accessioned2024-08-24T07:22:49Z
dc.date.available2024-08-24T07:22:49Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractThis study aims to examine whether the prices and returns of two cryptocurrencies, Dogecoin and Ethereum, are affected by Twitter engagement following the COVID-19 pandemic. We use the autoregressive integrated moving average with explanatory variables model to integrate the effects of investor attention and engagement on Dogecoin and Ethereum returns using data from December 31, 2020, to May 12, 2021. The results provide evidence supporting the hypothesis of a strong effect of Twitter investor engagement on Dogecoin returns; however, no potential impact is identified for Ethereum. These findings add to the growing evidence regarding the effect of social media on the cryptocurrency market and have useful implications for investors and corporate investment managers concerning investment decisions and trading strategies.eng
dc.description.abstract-translatedCílem této studie je prozkoumat, zda ceny a výnosy dvou kryptoměn, Dogecoinu a Etherea, ovlivňuje zapojení na Twitteru po pandemii COVID-19. K integraci efektu pozornosti a angažovanosti investorů na výnosy Dogecoinu a Etherea používáme model autoregresního integrovaného klouzavého průměru s vysvětlujícími proměnnými s využitím dat od 31. prosince 2020 do 12. května 2021. Výsledky poskytují důkazy podporující hypotézu o silném vlivu angažovanosti investorů na Twitteru na výnosy Dogecoinu; pro Ethereum však nebyl identifikován žádný potenciální vliv. Tato zjištění doplňují rostoucí počet důkazů týkajících se vlivu sociálních médií na trh kryptoměn a mají užitečné důsledky pro investory a podnikové investiční manažery týkající se investičních rozhodnutí a obchodních strategií.cze
dc.formatp. 101850eng
dc.identifier.doi10.1016/j.ribaf.2022.101850
dc.identifier.issn0275-5319
dc.identifier.obd39889262
dc.identifier.scopus2-s2.0-85145603310
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/83742
dc.identifier.wos000913247800001
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDGA22-22586S/Aspektově orientovaná analýza sentimentu finančních textů pro predikci finanční výkonnosti podnikueng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.publisherElsevier Science BVeng
dc.relation.ispartofResearch in International Business and Finance, volume 64, issue: Januaryeng
dc.relation.publisherversionhttps://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0275531922002367
dc.rightsopen accesseng
dc.rights.licenceCC BY 4.0
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTwittereng
dc.subjectInvestor engagementeng
dc.subjectDogecoineng
dc.subjectEthereumeng
dc.subjectARIMAXeng
dc.subjectCOVID-19eng
dc.subjectTwittercze
dc.subjectZapojení investorůcze
dc.subjectDogecoincze
dc.subjectEthereumcze
dc.subjectARIMAXcze
dc.subjectCOVID-19cze
dc.titleEffect of twitter investor engagement on cryptocurrencies during the COVID-19 pandemiceng
dc.title.alternativeVliv zapojení investorů na twitteru na kryptoměny během pandemie COVID-19cze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
1-s2.0-S0275531922002367-main.pdf
Velikost:
1.97 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format