Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Word-formation in Branding

Bakalářská práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Hromádko, Martin

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

This bachelor paper discusses the word-formation in branding. The theoretical part explains branding. Furthermore, it focuses on word-formation and its processes. They are defined, their properties are described and possible classification mentioned. In the practical part, findings form the theoretical part are applied to the corpus of brand names for obtaining the result of the analysis.

Popis

Klíčová slova

kufříková slova, obchodní značení, odvozená slova, slovotvorba, složená slova, zkratky, abbreviation, blending, branding, compounding, word-formation

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By