Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The Reversal of Gender Roles: Girl Gangs in Rebecca Prichard’s Yard Gal

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorKalavská, Petra
dc.date.accessioned2024-08-24T07:32:15Z
dc.date.available2024-08-24T07:32:15Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractThe article concentrates on the dramatic work by the younger generation of British women who started writing in the 1990s and explains why their plays were not initially seen to fit into the category of womenʼs drama. It considers the changes in feminist thinking and the reasons why second-wave feminism seems to have lost its edge and became regarded as insufficient by the new generation. Even though Yard Gal (1998) by Rebecca Prichard (1971) differs from the feminist plays written in the 1980s, the article suggests that it is a subtly feminist and implicitly political play as it condemns apolitical power feminism which does not consider the disadvantaged and socially deprived. The play criticises ʻgirl powerʼ and uncovers the deleterious effects of postfeminism as it does not aim to transform the social reality of those who are on the edge of British society.eng
dc.description.abstract-translatedČlánek se zabývá dramatickou tvorbou mladší generace britských autorek, které začaly psát v 90. letech 20. století, a vysvětluje, proč jejich díla nebyla původně řazena do kategorie ženského dramatu. V 90. letech dominují na britských jevištích hry od mladých mužů zabývajících se krizí maskulinity, vykořeněností machistických jedinců a sexismem. Mladou generaci ovšem reprezentuje i několik „rozhněvaných mladých žen“, které začaly psát v době, kdy se feminismus považoval za nepotřebný a zastaralý přežitek. Článek zvažuje změny ve feministickém myšlení a důvody, proč druhá vlna feminismu začala být vnímána jako neadekvátní. Přestože dílo mladší generace žen zdánlivě nezapadá do kategorie ženského psaní, tento článek staví na poměrně novém výzkumu, vyjímá hru Yard Gal (1998) od Rebeccy Prichard (1971) z „in-yer-face“ divadla a začleňuje ji do kategorie ženské tvorby.cze
dc.formatp. 19-30eng
dc.identifier.doi10.15452/OJoEP.2023.15.0010
dc.identifier.issn1803-8174
dc.identifier.obd39889601
dc.identifier.scopus2-s2.0-85183859132
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/83844
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.relation.ispartofOstrava Journal of English Philology, volume 15, issue: 2eng
dc.relation.publisherversionhttps://dokumenty.osu.cz/ff/journals/ostravajournal/15-2/OJoEP_23_2_Kalavska.pdf
dc.rightsopen accesseng
dc.rights.licenceCC BY-NC 4.0
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subjectIn-Yer-Face Theatreeng
dc.subjectpostfeminismeng
dc.subjectpower feminismeng
dc.subjectRebecca Prichardeng
dc.subjectYard Galeng
dc.subjectIn-Yer-Face divadlocze
dc.subjectpostfeminismuscze
dc.subjectRebecca Prichardcze
dc.subjectYard Galcze
dc.titleThe Reversal of Gender Roles: Girl Gangs in Rebecca Prichard’s Yard Galeng
dc.title.alternativeZáměna rolí: Dívčí gangy v Yard Gal od Rebeccy Prichardcze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
OJoEP_23_2_Kalavska.pdf
Velikost:
150.62 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format