Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Vliv internalizace externích nákladů na efektivnost v letecké dopravě

Disertační práceopen access
dc.contributor.advisorMelichar, Vlastimil
dc.contributor.authorMalá, Jitka
dc.date.accepted2010cze
dc.date.accessioned2010-06-17T21:22:38Z
dc.date.available2010-06-17T21:22:38Z
dc.date.issued2010
dc.description.abstractTato dizertační práce se zabývá problematikou letecké dopravy a životního prostředí z pohledu internalizace externích nákladů. V první kapitole je analyzována letecká doprava v České republice, situace ohledně výstavby paralelní vzletové a přistávací dráhy na letišti Praha/Ruzyně, problém emisních povolenek na úrovni Evropské unie. V druhé kapitole je stanoven cíl této práce – analyzovat zpoždění při pojíždění na zemi, při reroutingu a při vyčkávání před přistáním a stanovit model pro výpočet externích nákladů kongesce a s nimi spojenou produkci emisí CO2. V třetí kapitole jsou navrženy vhodné metody pro stanovený cíl. Ve čtvrté kapitole jsou počítány taktické náklady bez síťového efektu, taktické náklady se síťovým efektem a strategické náklady zpoždění – pro pojíždění na zemi s vyčkáváním, pro rerouting a pro vyčkávání před přistáním. Také je vypočítána ekologická stopa Českých aerolinií za rok 2008. V páté kapitole je shrnutí výsledků.cze
dc.description.abstract-translatedThis doctoral dissertation deals with air transport and the environment in terms of internalisation of external costs. The first chapter gives an analysis of air transport in the Czech Republic, the situation regarding the construction of a parallel runway at Prague Airport, the problem of emission allowances in the European Union – Emissions Trading System. The second chapter I set objective of this work - to analyze the delays in taxiing on the ground, in the rerouting and in the holding and to set the model for calculating the external costs of congestion and associated emissions of CO2. In the third chapter I design appropriate methods for a target. In the fourth chapter there are calculated tactical costs without network effects, tactical network effect costs and strategic costs of delay – the taxi-out (active taxi out and stationary ground), the rerouting and the holding. The ecological footprint of Czech Airlines in 2008 was also calculated. In the fifth chapter there is a summary of the results.eng
dc.description.departmentKatedra dopravního managementu, marketingu a logistikycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format115 s.cze
dc.format.extent768197 bytescze
dc.format.mimetypeapplication/pdfcze
dc.identifierUniverzitní knihovna (sklad)cze
dc.identifier.signatureD21870cze
dc.identifier.signatureD21870
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/36263
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezenícze
dc.subjectletiště Ruzyněcze
dc.subjectEmisecze
dc.subjectexterní nákladycze
dc.subjectairport Ruzyněeng
dc.subjectEmissioneng
dc.subjectexternal costseng
dc.thesis.degree-disciplineTechnologie a management v dopravě a telekomunikacíchcze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Perneracze
dc.thesis.degree-namePh.D.cze
dc.thesis.degree-programTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze
dc.titleVliv internalizace externích nákladů na efektivnost v letecké dopravěcze
dc.title.alternativeEfect of internalization of external costs on efficiency in air transporteng
dc.typedisertační prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
MalaJ_VlivInternalizace_VM_2010.pdf
Velikost:
750.19 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format