Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Theoretical background for competitive merger analysis

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Černohorský, Jan
Serdarević, Goran
Teplý, Petr

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

The aim of this paper is to provide theoretical background for the assessment of merger policies. We discuss two standard models: Cournot Oligopoly with Homogeneous Goods model and Bertrand Competition with Product Differentiation model – to derive simple method how to evaluate competitive effect of a horizontal merger. We found out a unique correspondence between change in consumer surplus and change in competitors’ profits generated by the level of efficiency created in the merger.

Popis

Klíčová slova

oligopoly, Cournout oligopoly model, Bertrand oligopoly model, horizontal mergers

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By