Publikace: Markéta Hejkalová/Pražáková jako nakladatelka
Bakalářská práceOmezený přístupNačítá se...
Datum
Autoři
Štěpánová, Lucie
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je přiblížit působení nakladatelství Hejkal na českém literárním trhu. Zejména se pak zaměřuje na osobnost Markéty Hejkalové jakožto zakladatelky tohoto nakladatelství a ženy nakladatelky. Práce přináší úvod do problematiky nakladatelů a stručný vývoj literární kultury na českém území v posledních letech. Dále se pak věnuje převážně seznámení s Markétou Hejkalovou a pojednává o motivech vzniku nakladatelství Hejkal. Je zde popsána knižní produkce, nejen překladová, ale také česká, kterou nakladatelství Hejkal od dob svého vzniku vydalo.
Popis
Klíčová slova
nakladatelství, Hejkalová, Markéta, literární produkce, nakladatelství Hejkal, publishing house, Hejkalová, Markéta, literary production, Hejkal's publishing house