Publikace: Role umělé inteligence při tvorbě závěrečných prací
Bakalářská práceopen accessNačítá se...
Datum
2025
Autoři
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce "Role umělé inteligence při tvorbě závěrečných prací" zkoumá využití generativní AI ve vysokoškolském prostředí. Kombinuje teoretickou analýzu s dotazníkovým šetřením mezi českými studenty, které mapuje frekvenci využívání AI nástrojů, jejich přínosy a hlavní etické výzvy včetně otázek akademické integrity. Výsledky ukazují široké rozšíření AI asistencí (korekce, překlady, generování nápadů), ale současně odhalují potřebu jasnější regulace. Práce doporučuje vyvážený přístup spojující technologický pokrok s podporou kritického myšlení a transparentními pravidly pro akademické psaní.
Popis
Klíčová slova
AI, umělá inteligence, GenAI, generativní umělá inteligence, akademické psaní, vysoké školství, studentské práce, AI v edukaci, akademická integrita, ChatGPT, etika AI, digitální technologie ve vzdělávání, plagiátorství, AI, artificial intelligence, GenAI, generative artificial intelligence, academic writing, higher education, student theses, AI in education, academic integrity, ChatGPT, AI ethics, digital technologies in education, plagiarism