Publikace: Role umělé inteligence při tvorbě závěrečných prací
Bakalářská práceopen access| dc.contributor.advisor | Kovářová, Barbora | |
| dc.contributor.author | Kolářová, Aneta | |
| dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
| dc.date.accessioned | 2025-07-07T07:35:30Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.date.submitted | 2025-04-29 | |
| dc.description.abstract | Práce "Role umělé inteligence při tvorbě závěrečných prací" zkoumá využití generativní AI ve vysokoškolském prostředí. Kombinuje teoretickou analýzu s dotazníkovým šetřením mezi českými studenty, které mapuje frekvenci využívání AI nástrojů, jejich přínosy a hlavní etické výzvy včetně otázek akademické integrity. Výsledky ukazují široké rozšíření AI asistencí (korekce, překlady, generování nápadů), ale současně odhalují potřebu jasnější regulace. Práce doporučuje vyvážený přístup spojující technologický pokrok s podporou kritického myšlení a transparentními pravidly pro akademické psaní. | cze |
| dc.description.abstract-translated | The thesis "The Role of Artificial Intelligence in Writing Final Theses" examines the use of generative AI in higher education. It combines theoretical analysis with a questionnaire survey among Czech students, mapping the frequency of AI tool usage, their benefits, and key ethical challenges, including issues of academic integrity. The results show widespread adoption of AI assistance (proofreading, translations, idea generation) while revealing the need for clearer regulations. The thesis recommends a balanced approach that combines technological progress with fostering critical thinking and transparent rules for academic writing. | eng |
| dc.description.defence | Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Role umělé inteligence při tvorbě závěrečných prací. Cílem práce je rozebrat umělou inteligenci a posoudit možnosti jejího využití při tvorbě závěrečných prací. Otázky dle posudku vedoucího práce Myslíte si, že s ohledem na Vaše zjištění má smysl i nadále ověřovat znalosti na konci studia mimo jiné formou závěrečných bakalářských nebo diplomových prací? Pokud ano, proč? Pokud ne, jakou cestou by se podle Vás měly fakulty humanitního zaměření vydat? Studentka na otázku reagovala Otázky komise Otázka 1: Proč nemáte popsané osy grafů v práci? Proč nejsou v textu křížové odkazy? Otázka 2: Kategorizovala jste jednotlivé otázky? Studentka na otázky reagovala | cze |
| dc.description.department | Fakulta ekonomicko-správní | cze |
| dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
| dc.format | 87 s. | |
| dc.identifier.stag | 49015 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/85108 | |
| dc.language.iso | cze | |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.rights | Bez omezení | |
| dc.subject | AI | cze |
| dc.subject | umělá inteligence | cze |
| dc.subject | GenAI | cze |
| dc.subject | generativní umělá inteligence | cze |
| dc.subject | akademické psaní | cze |
| dc.subject | vysoké školství | cze |
| dc.subject | studentské práce | cze |
| dc.subject | AI v edukaci | cze |
| dc.subject | akademická integrita | cze |
| dc.subject | ChatGPT | cze |
| dc.subject | etika AI | cze |
| dc.subject | digitální technologie ve vzdělávání | cze |
| dc.subject | plagiátorství | cze |
| dc.subject | AI | eng |
| dc.subject | artificial intelligence | eng |
| dc.subject | GenAI | eng |
| dc.subject | generative artificial intelligence | eng |
| dc.subject | academic writing | eng |
| dc.subject | higher education | eng |
| dc.subject | student theses | eng |
| dc.subject | AI in education | eng |
| dc.subject | academic integrity | eng |
| dc.subject | ChatGPT | eng |
| dc.subject | AI ethics | eng |
| dc.subject | digital technologies in education | eng |
| dc.subject | plagiarism | eng |
| dc.thesis.degree-discipline | Multimédia ve firemní praxi | cze |
| dc.thesis.degree-grantor | Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní | cze |
| dc.thesis.degree-name | Bc. | |
| dc.thesis.degree-program | Aplikovaná informatika | cze |
| dc.title | Role umělé inteligence při tvorbě závěrečných prací | cze |
| dc.title.alternative | The Role of Artificial Intelligence in Thesis Writing | eng |
| dc.type | bakalářská práce | cze |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 2 z 2
Načítá se...
- Název:
- KolarovaA_RoleUmele_BK_2025.pdf
- Velikost:
- 1.38 MB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
- Popis:
- Plný text práce
Načítá se...
- Název:
- KovarovaB__RoleUmele_AK_2025.pdf
- Velikost:
- 155.45 KB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
- Popis:
- Posudek vedoucího práce