Publikace: Dopravní inteligence pro automatizaci železniční dopravy
Disertační práceOmezený přístupNačítá se...
Datum
Autoři
Vicherek, Tomáš
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Disertační práce se zabývá postupy pro určení koleje, kterou má vlak použít, a času, kdy má být automaticky postavena vlaková cesta. Pro výběr koleje je použito především Značkovacího algoritmu, po propočtu jízdních dob a určení časových oken vyhrazení kolejových úseků jsou odhalovány a řešeny konflikty. Řešení konfliktu může mít několik variant, vzniká tedy strom scénářů výhledové dopravy. Z bezkonfliktních scénářů je následně vybrán ten dle účelové funkce nejvhodnější, na základě něj jsou automaticky stavěny vlakové cesty. Navrhnuté obecně použitelné metody jsou ověřovány na trati Ostrava ? Přerov.
Studovány jsou také algoritmy perspektivní funkce Navádění vlaků do bezkonfliktních,
energeticky optimálních tras.
Popis
Klíčová slova
teorie oken vyhrazení, automatické stavění vlakových cest, navádění vlaků, řešení konfliktů, řízení železniční dopravy, blocking Time Theory, automatic train route setting, train guidance, conflict solution, railway traffic control