Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Optimalizace řízení spalovacího motoru v hybridním pohonu vozidla

Disertační práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Mašek, Zdeněk

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Tato dizertační práce je zaměřena na návrh metodiky optimálního řízení vznětového spalovacího motoru použitého jako primární zdroj v hybridním pohonu vozidla. V práci je provedena rozsáhlá analýza chodu spalovacího motoru za účelem dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Je porovnána metoda statické optimalizace vycházející z úplné charakteristiky spalovacího motoru s optimalizací dynamickou, která bere ohled na konkrétní jízdní cyklus a na požadavky vycházející z praktické implementace algoritmu na vozidle. Analýzy jsou založeny na simulacích provedených na vytvořeném modelu spalovacího motoru zatěžovaného el. generátorem typu PMSG. Práce si neklade za cíl vytvořit systém řízení hybridního pohonu jako celku, zabývá pouze řízením spalovacího motoru, který je zatěžován el. generátorem.

Popis

Klíčová slova

hybridní vozidla, hybridní pohony, spalovací motory, vznětové motory, spotřeba paliva, emise, generátory, PMSG, vektorové řízení, optimalizace, strategie řízení, zatěžovací charakteristika, optimální trajektorie, hybrid vehicles, hybrid drivetrain, combustion engines, diesel engines, fuel consumption, emissions, generator, vector control, optimization, control strategy, load curve, optimal trajectory

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By