Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The Demand for Public Administration Education in the Czech Republic: A Comparative Analysis on the Case of the University of Pardubice

Článekopen accesspeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorKulac, Onur
dc.contributor.authorSobotková, Lucie
dc.contributor.authorSobotka, Martin
dc.date.accessioned2022-06-03T12:35:38Z
dc.date.available2022-06-03T12:35:38Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractUniversities and various institutes from all over the world have numerous public administration (PA) education programmes. The Czech Republic is one of the significant Central European countries where PA education is concerned. The field of PA education is evaluated on the case of the University of Pardubice, which offers educational programmes related to PA. The analysis is performed based on a statistical evaluation of students' interest over a span of 16 years. The research uses trend analysis when the interest in studying at the University of Pardubice is supplemented by comparison with the situation at similar universities in the Czech Republic. The conclusion of the study offers suggestions on the possibilities of supporting education in the Czech Republic. On the other hand, more consistent supervision from the state seems appropriate, but also support for a family policy aimed at reconciling professional and family life is necessary.eng
dc.description.abstract-translatedUniverzity a další instituce z celého světa mají řadu vzdělávacích programů pro oblast veřejné správy (PA). Česká republika je jednou z významných středoevropských zemí v oblasti PA vzdělávání. Systém vzdělávání PA je hodnocena na případu Univerzity Pardubice, která nabízí vzdělávací programy související s PA. Analýza je provedena na základě statistického vyhodnocení zájmu studentů za období 16 let. Výzkum využívá trendovou analýzu, kdy zájem o studium na Univerzitě Pardubice doplňuje srovnání se situací na obdobných univerzitách v ČR. Studie v závěru nabízí některé návrhy na podporu vzdělávání v České republice. V tomto ohledu by však bylo vhodné doplnit systém o podporu z oblasti rodinné politiky, konkrétně na slaďování profesního a rodinného života.cze
dc.formatp. 7-32eng
dc.identifier.doi10.31297/hkju.21.1.1
dc.identifier.issn1848-0357
dc.identifier.obd39886506
dc.identifier.scopus2-s2.0-85104644471
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/79393
dc.identifier.wos000635199500002
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.publisherInstitute for Public Administrationeng
dc.relation.ispartofCroatian and Comparative Public Administration, volume 21, issue: 1eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.ccpa-journal.eu/index.php/ccpa/article/view/143
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectpublic administration educationeng
dc.subjectcomparative analysiseng
dc.subjectCzech Republiceng
dc.subjectUniversity of Pardubiceeng
dc.subjectvzdělávání v oblasti veřejné správycze
dc.subjectkomparativní analýzacze
dc.subjectČeská republikacze
dc.subjectUniverzita Pardubicecze
dc.titleThe Demand for Public Administration Education in the Czech Republic: A Comparative Analysis on the Case of the University of Pardubiceeng
dc.title.alternativePoptávka po vzdělávání v oblasti veřejné správy v České republice: komparativní analýza na příkladu Univerzity Pardubicecze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
143-Article_Text-2218-1-10-20210329.pdf
Velikost:
505.46 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format