Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Eroding trust in teacher professionalism: An ethnomethodological analysis of radio interviews with Czech experts on education

Článekopen accesspeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorTůma, Františekcze
dc.contributor.authorPíšová, Michaelacze
dc.contributor.authorČerná, Monikacze
dc.date.accessioned2021-05-15T18:28:41Z
dc.date.available2021-05-15T18:28:41Z
dc.date.issued2020eng
dc.description.abstractSchools and teachers have been subject to a number of debates and often face contradictory demands. In this study we analyse radio interviews with three Czech experts on education. Building on ethnomethodology, namely conversation analysis and membership categorisation analysis, the study was guided by two research questions: (1) What practices and membership categorisation devices do the experts employ when speaking of Czech education and schools? and (2) How do the experts relate to teacher professionalism when characterising Czech education? The analysis shows how the expert’s credibility is negotiated, how they problematise gaining fundamental knowledge and skills at schools and situate the learning of “important things” outside school, and how they claim that Czech teachers teach badly while downgrading positive results of Czech schooling. This way the experts cast doubt on basic characteristics of teacher professionalism and thus undermine trust in the professional project in teaching.eng
dc.description.abstract-translatedŠkoly a učitelé jsou předmětem množství debat a často čelí rozporuplným požadavkům. V této studii analyzujeme rozhlasové rozhovory se třemi českými odborníky na vzdělávání. Za využití etnometodologie, zejména konverzační analýzy a členské kategorizační analýzy, studie odpovídá na dvě výzkumné otázky: (1) Jaké praktiky a inventáře sociálních kategorií používají odborníci, když mluví o českém vzdělávání a školách? (2) Jak se odborníci vztahují k profesionalismu učitelů, když charakterizují české vzdělávání? Analýza ukazuje, jak je důvěryhodnost odborníků v rozhovorech vyjednávána, jak experti problematizují získávání základních znalostí a dovedností ve škole a situují učení se "důležitých věcí" mimo školu a jak tvrdí, že čeští učitelé vyučují špatně, a současně bagatelizují pozitivní výsledky českého vzdělávání. Tímto způsobem odborníci zpochybňují základní charakteristiky profesionalismu učitelů, a tak podrývají důvěru v profesionální projekt v učitelství.cze
dc.formatp. 47-69eng
dc.identifier.doi10.5817/SP2020-2-3eng
dc.identifier.issn1803-7437eng
dc.identifier.obd39884602eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85091157121
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/77156
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.relation.ispartofStudia paedagogica, volume 25, issue: 2eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2147eng
dc.rightsopen access (CC BY 4.0)eng
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectthe professional projecteng
dc.subjectteacherseng
dc.subjecttrusteng
dc.subjectexperts on educationeng
dc.subjectradio interviewseng
dc.subjectethnomethodologyeng
dc.subjectprofesionální projektcze
dc.subjectučitelécze
dc.subjectdůvěracze
dc.subjectexperti na vzdělávánícze
dc.subjectrozhlasové rozhovorycze
dc.subjectetnometodologiecze
dc.titleEroding trust in teacher professionalism: An ethnomethodological analysis of radio interviews with Czech experts on educationeng
dc.title.alternativePodrývání důvěry v profesionalismus učitelů: Etnometodologická analýza rozhlasových rozhovorů s experty na vzdělávánícze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Eroding_Trust_in_Teacher_Professionalism.pdf
Velikost:
1.19 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format