Publikace: Teaching and Learning English Vocabulary
Diplomová práceOmezený přístup| dc.contributor.advisor | Reimannová, Irena | cze |
| dc.contributor.author | Červinková, Šárka | |
| dc.contributor.referee | Černá, Monika | cze |
| dc.date.accepted | 2013 | cze |
| dc.date.accessioned | 2013-09-03T19:42:15Z | |
| dc.date.available | 2013-09-03T19:42:15Z | |
| dc.date.issued | 2013 | |
| dc.description.abstract | The diploma thesis is devoted to teaching and learning English vocabulary. At first, the theoretical part explains the acquisition and learning vocabulary. Then it describes vocabulary from the linguistic and didactic point view and emphasizes its essential parts to be included when teaching and learning vocabulary. Moreover, the thesis deals with factors which influence the selection of vocabulary and the development of teaching methods, traditional as well as alternative, which can be used when teaching and learning English vocabulary. The main focus is paid to individual phases of teaching and learning vocabulary including presentation and practice techniques which are followed by teaching and learning vocabulary strategies. The last chapter of the theoretical part provides the analysis of learning styles with the focus on visual, auditory and kinaesthetic/tactile type. The practical part then deals with the research carried out with the chosen groups of lower secondary learners and their teachers. The aim of the research is to find out which techniques and activities teachers use when presenting and practicing English vocabulary and if they consider the individual learning styles. | eng |
| dc.description.abstract-translated | Diplomová práce je věnována problematice výuce a učení se an glické slovní zásoby. Teoretická část nejprve vysvětluje osvojování a u čení se anglického jazyka. D ále pak popisuje slovní zásobu z pohled u lingvistiky a didaktiky a zdůrazňuje hlavní složky, které by měly být zahrnuty v procesu výuky a učení se slovní zás oby. Dále se práce zabývá faktory, které ovlivňují výběr slovní zásoby a výukové metody, klasické ale i alternativní, které mohou být využity ve výuce slovní zásoby. Hlavní zřetel je věnován konkrétním fázím výuky a učení se slovní zásoby zahrnující také p rezentační a procvičovací techniky. Tato část navazuje na strategie při výuce slovní zásoby. Poslední kapitolu teoretické části tvoří analýza učebních stylů se zaměřením na vizuální, auditivní a kinestetický/taktilní typ. Praktická část poté řeší výzkum us kutečněný za pomoci vybraných skupin žáků druhého stupně a jejich učitelek. Cílem výzkumu a celé práce je zjistit jaké techniky a aktivity tyto učitelky používají při prezentaci a procvičování anglické slovní zásoby , a zda zohledňují jednotlivé styly učení | cze |
| dc.description.department | Katedra anglistiky a amerikanistiky | cze |
| dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
| dc.format | 90 s. | cze |
| dc.format.extent | 3272483 bytes | cze |
| dc.format.mimetype | application/pdf | cze |
| dc.identifier | Univerzitní knihovna (studovna) | cze |
| dc.identifier.signature | D28981 | cze |
| dc.identifier.stag | 19731 | cze |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/53053 | |
| dc.language.iso | eng | |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.rights | Pouze v rámci univerzity | cze |
| dc.subject | výuka slovní zásoby | cze |
| dc.subject | učení se slovní zásoby | cze |
| dc.subject | osvojování jazyka | cze |
| dc.subject | presentační techniky | cze |
| dc.subject | procvičovací techniky | cze |
| dc.subject | styly učení | cze |
| dc.subject | visuální | cze |
| dc.subject | auditivní | cze |
| dc.subject | kinestetický | cze |
| dc.subject | taktilní | cze |
| dc.subject | teaching vocabulary | eng |
| dc.subject | learning vocabulary | eng |
| dc.subject | acquisition | eng |
| dc.subject | presentation techniques | eng |
| dc.subject | practice techniques | eng |
| dc.subject | learning styles | eng |
| dc.subject | visual | eng |
| dc.subject | auditory | eng |
| dc.subject | kinaesthetic | eng |
| dc.subject | tactile | eng |
| dc.thesis.degree-discipline | Učitelství anglického jazyka | cze |
| dc.thesis.degree-grantor | Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická | cze |
| dc.thesis.degree-name | Mgr. | cze |
| dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
| dc.title | Teaching and Learning English Vocabulary | eng |
| dc.title.alternative | Výuka anglické slovní zásoby | cze |
| dc.type | diplomová práce | cze |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 3 z 3
Načítá se...
- Název:
- ReimannovaI_TeachingLearning_ŠČ_2013.doc
- Velikost:
- 37 KB
- Formát:
- Microsoft Word
- Popis:
- posudek vedoucího
Načítá se...
- Název:
- ČernáM_TeachingLearning_ŠČ_2013.docx
- Velikost:
- 22.03 KB
- Formát:
- Unknown data format
- Popis:
- posudek oponenta
Načítá se...
- Název:
- ČervinkováŠ_TeachingLearning_IR_2013.pdf
- Velikost:
- 3.12 MB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
- Popis:
- diplomová práce