Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Rodičovská autorita ve výchovné interakci

Diplomová práceopen access
dc.contributor.advisorVališová, Alenacze
dc.contributor.authorBrožková, Lenka
dc.contributor.refereeMoravcová, Ilonacze
dc.date.accepted2011cze
dc.date.accessioned2011-10-03T20:30:06Z
dc.date.available2011-10-03T20:30:06Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractHlavním cílem studie je zachytit odraz autority rodiče v chování dítěte. Zaměřovat se budu na uplatňování rodičovské autority v rodině, následně jak je tato autorita vnímána samotným dítětem a jak ovlivňuje rodičovská autorita chování dítěte ve skupině vrstevníků v MŠ Lipoltice. Samotná práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zabývala rodičovskou autoritou a jednotlivými výchovnými styly rodičů. Nejprve jsem definovala autoritu jako takovou a její kritéria pro členění a typologii. Výchovné styly, postoje rodičů a uplatňování rodičovské autority mají velký vliv na utváření chování dětí. V práci se zabývám jednotlivými výchovnými styly, jejich členění, jak se utvářejí a následně i jaké mají důsledky. V poslední kapitole jsem definovala osobnost předškoláka, jeho socializaci a vztah předškoláka k autoritám. Praktická část je koncipována jako šetření, které se skládá se z extenzivního i intenzivního výzkumného vzorku. Intenzivní výzkum lze rozdělit do 5 částí, které jsem aplikovala na 7 vybraných rodinách. Vzniklo 7 případových studií. V jednotlivých studiích jsem charakterizovala rodinnou anamnézu, výchovný postoj rodiče, vnímání pojmu autorita, pohled rodiče versus dítěte na autoritu v rodině. Následně proběhl extenzivní výzkum, který měl nejprve ověřit statistickou významnost odpovědí intenzivního vzorku a následně spolu s intenzivním vzorkem potvrdit stanovené výzkumné předpoklady.cze
dc.description.abstract-translatedThe main objective of this study is to capture the repercussions of parental authority on childhood behaviour. I will focus on the application of parental authority in the family, then on how this authority is perceived by a child and how parental authority influences the child's behaviour within a group of its peers in the Lipoltice kindergarten. The work itself is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, I have dealt with parental authority and the particular behavioural styles of parents. First, I defined authority in itself and the criteria for structure and typology. Educational styles, parental attitudes and the application of parental authority have a major influence on shaping the behaviour of children. In this work, I deal with different behavioural styles, their structure, how they are formed and their eventual consequences. In the last chapter, I define a preschooler's personality, its socialization and the relationship of the preschooler to authority. The practical part is framed as an investigation consisting of extensive and intensive research samples. The intensive research can be divided into 5 parts, which I then applied to seven selected families, thus creating seven case studies. In each case study, I examine the characteristics of family anamnesis, the educational attitudes of a parent, perception of the term ?authority?, and the different views of parent versus child on authority in the family. Subsequently, extensive research was carried out, which should initially verify the statistical relevance of the intensive sample and then, together with the intensive sample, confirm the stated investigative hypothesis.eng
dc.description.departmentKatedra věd o výchověcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format91 s.cze
dc.format.extent3026626 bytescze
dc.format.mimetypeapplication/pdfcze
dc.identifierUniverzitní knihovna (sklad)cze
dc.identifier.signatureD25143
dc.identifier.stag14184cze
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/41843
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezenícze
dc.subjectautoritacze
dc.subjectrodičovská autoritacze
dc.subjectvýchovné stylycze
dc.subjectchování dítětecze
dc.subjectauthorityeng
dc.subjectparental authorityeng
dc.subjecteducational styleseng
dc.subjectchildhood behavioureng
dc.thesis.degree-disciplineResocializační pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.thesis.degree-nameMgr.cze
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.titleRodičovská autorita ve výchovné interakcicze
dc.title.alternativeParental authority in educational interactioneng
dc.typediplomová prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Načítá se...
Náhled
Název:
VališováA_Rodičovská autorita ve výchovné interakci_LB_2011.doc
Velikost:
64 KB
Formát:
Microsoft Word
Popis:
posudek vedoucího
Načítá se...
Náhled
Název:
Moravcova_I_Rodicovska autorita_LB_2011.docx
Velikost:
40.85 KB
Formát:
Unknown data format
Popis:
posudek oponenta
Načítá se...
Náhled
Název:
Diplomova_Prace_Lenka_Brozkova.pdf
Velikost:
2.89 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
diplomová práce