Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Learning Modules and Components for Content Management Systems

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorPapež Martin
dc.contributor.authorHub Miloslav
dc.date.accessioned2016-11-14T08:19:49Z
dc.date.available2016-11-14T08:19:49Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractThis article deals with the possibilities of utilizing content management systems in education. Since the 90's digital technologies have been used in education in the Czech Republic and their gradual introduction to education took place according to several national concepts. Seeing the results of the Czech School Inspection it is, however, clear that digital aids and tools are used only to a limited extent. First an analysis of existing extensions to content management systems is made (Joomla! and Wordpress). Through the method of detailed interviews with teachers of an elementary and a secondary school the demands on a learning system are defined. Questions of the interview were focused mainly on the subject Geography with specialization in digitalizing tests with blank maps. On the basis of all the findings an educational component is designed and implemented for the content management system Joomla! focused on the issue of blank maps. From practical trials at an elementary and a secondary school it is apparent that this component could be used not only in the lessons of Geography but also in other subjects where geograhical representation could be useful.eng
dc.description.abstract-translatedTento článek se zabývá možnostmi využití systémů pro správu obsahu v oblasti vzdělávání. V 90. letech byly digitálních technologie zaváděny ve vzdělávání v České republice a jejich další postupné zavádění ve vzdělání se konalo v souladu s několika národních konceptů. Podle výsledků České školní inspekce je však zřejmé, že se digitální pomůcky a nástroje používají pouze v omezené míře. Nejprve analýza stávajících rozšíření pro systémy pro správu obsahu je (Joomla! a Wordpress) je realizována. Metodou hloubkových rozhovorů s učiteli základní a střední školy jsou definovány požadavky na tento způsob vzdělávání. Otázky rozhovoru byly zaměřeny především na předmět Geografie se specializací na digitalizaci práci se slepými mapami. Na základě všech poznatků je navržena a realizována aplikace pro systém pro správu obsahu Joomla! se zaměřením na problematiku slepých mapy. Z praktických testů na základních a středních školách je zřejmé, že tato složka může být použita nejen v hodinách zeměpisu, ale i v jiných předmětech, kde by geografické zastoupení mohlo být užitečné.cze
dc.event26th IBIMA Conference (11.11.2015 - 12.11.2015)eng
dc.formatp. 1415-1423eng
dc.identifier.isbn978-0-9860419-5-2eng
dc.identifier.issn
dc.identifier.obd39874475
dc.identifier.scopus2-s2.0-84976439519
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/66509
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDSGSFES_2015001/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektorueng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherInternational Business Information Management Association-IBIMAeng
dc.relation.ispartofProceedings of the 26th International Business Information Management Association Conferenceeng
dc.rightsPráce není přístupnáeng
dc.subjectcontent management systemeng
dc.subjectdigitalizing of learningeng
dc.subjectlearning systemeng
dc.subjectJoomla!eng
dc.subjectcomponenteng
dc.subjectblank mapeng
dc.titleLearning Modules and Components for Content Management Systemseng
dc.title.alternativeVýukové moduly a komponenty pro redakční systémycze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
26th IBIMA Proceedings.pdf
Velikost:
71.49 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format