Publikace: Segmentace autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na úroveň spolupráce s výrobci a distributory autoolejů
Diplomová práceOmezený přístupNačítá se...
Datum
Autoři
Hejnová, Alena
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá problematikou segmentace B2B trhů, konkrétně pak segmentací autoservisů podle jejich náhledu na potřebnost různé míry spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. V teoretické části je na základě rešerše odborné literatury vysvětlena podstata segmentace trhu a její výhody a nevýhody a dále je teoreticky popsán samotný proces segmentace trhu se zaměřením na specifika průmyslových trhů. Závěrem teoretické části práce jsou rámcově popsány literaturou doporučované metody a přístupy k segmentaci trhu.
Praktická část diplomové práce je věnována zpracování a analýze výsledků primárního kvantitativního výzkumu, jenž umožnil provést segmentaci autoservisů podle názorů jejich představitelů na úroveň spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. Identifikované segmenty jsou popsány a specifikovány zvlášť z hlediska spolupráce s výrobci a zvlášť se zaměřením na spolupráci s distributory autoolejů.
Popis
Klíčová slova
segmentace trhu, segment trhu, segmentační proměnné, B2B trh, faktorová analýza, shluková analýza, market segmentation, market segment, segmentation variables, B2B market, factor analysis, cluster analysis