Publikace: Montessori-Pädagogik heute
Článekpeer-reviewedpublished| dc.contributor.author | Haspel, Saskia | |
| dc.date.accessioned | 2009-03-12T16:07:55Z | |
| dc.date.available | 2009-03-12T16:07:55Z | |
| dc.date.issued | 2003 | |
| dc.description.abstract | Paní Siskia Haspel patří k předním teoretikům a praktikům Montessori metody v Rakousku. Text, který byl přednesen v Praze v rámci projektu VNJH a Pedagogické fakulty UK v Praze v roce 1999, se zabývá objasněním základního pedocentrického východiska Montessori metody, totiž osobností dítěte, kterou autorka postihuje na základě dvou zásad: antropologické pojetí dítěte ve smyslu "dítě jako strůjce vlastního vývoje" a psychologické zásady ve smyslu "senzitivních fází". Ve druhé části popisuje smysl a účinnost připraveného prostředí, roli dospělých při výchově dítěte a vytváření vhodné atmosféry. Ve třetí části se zabývá problematikou "volné práce" dětí a upozorňuje na nutné eticko-hygienické zásady v komunikaci dospělých s dětmi. Cílem textu je motivovat zájemce o studium Montessori metody. | cze |
| dc.format | p.199-208 | eng |
| dc.format.extent | cze | |
| dc.format.mimetype | cze | |
| dc.identifier | Univerzitní knihovna (studovna) | cze |
| dc.identifier.issn | 1211-6629 | |
| dc.identifier.issn | 1211-6629 | |
| dc.identifier.signature | 47334 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/32568 | |
| dc.language.iso | ger | |
| dc.peerreviewed | yes | eng |
| dc.publicationstatus | published | eng |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.relation.ispartof | Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002) | eng |
| dc.rights | cze | |
| dc.subject | reformní pedagogika | cze |
| dc.subject | Montessori, Maria | cze |
| dc.subject | pedagogické směry | cze |
| dc.subject | alternativní pedagogika | cze |
| dc.title | Montessori-Pädagogik heute | ger |
| dc.type | Article | eng |
| dspace.entity.type | Publication |