Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Montessori-Pädagogik heute

Článekpeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorHaspel, Saskia
dc.date.accessioned2009-03-12T16:07:55Z
dc.date.available2009-03-12T16:07:55Z
dc.date.issued2003
dc.description.abstractPaní Siskia Haspel patří k předním teoretikům a praktikům Montessori metody v Rakousku. Text, který byl přednesen v Praze v rámci projektu VNJH a Pedagogické fakulty UK v Praze v roce 1999, se zabývá objasněním základního pedocentrického východiska Montessori metody, totiž osobností dítěte, kterou autorka postihuje na základě dvou zásad: antropologické pojetí dítěte ve smyslu "dítě jako strůjce vlastního vývoje" a psychologické zásady ve smyslu "senzitivních fází". Ve druhé části popisuje smysl a účinnost připraveného prostředí, roli dospělých při výchově dítěte a vytváření vhodné atmosféry. Ve třetí části se zabývá problematikou "volné práce" dětí a upozorňuje na nutné eticko-hygienické zásady v komunikaci dospělých s dětmi. Cílem textu je motivovat zájemce o studium Montessori metody.cze
dc.formatp.199-208eng
dc.format.extentcze
dc.format.mimetypecze
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)cze
dc.identifier.issn1211-6629
dc.identifier.issn1211-6629
dc.identifier.signature47334
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/32568
dc.language.isoger
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.relation.ispartofScientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002)eng
dc.rightscze
dc.subjectreformní pedagogikacze
dc.subjectMontessori, Mariacze
dc.subjectpedagogické směrycze
dc.subjectalternativní pedagogikacze
dc.titleMontessori-Pädagogik heuteger
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory