Publikace: Montessori-Pädagogik heute
Článekpeer-reviewedpublishedNačítá se...
Datum
Autoři
Haspel, Saskia
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Paní Siskia Haspel patří k předním teoretikům a praktikům Montessori metody v Rakousku. Text, který byl přednesen v Praze v rámci projektu VNJH a Pedagogické fakulty UK v Praze v roce 1999, se zabývá objasněním základního pedocentrického východiska Montessori metody, totiž osobností dítěte, kterou autorka postihuje na základě dvou zásad: antropologické pojetí dítěte ve smyslu "dítě jako strůjce vlastního vývoje" a psychologické zásady ve smyslu "senzitivních fází". Ve druhé části popisuje smysl a účinnost připraveného prostředí, roli dospělých při výchově dítěte a vytváření vhodné atmosféry. Ve třetí části se zabývá problematikou "volné práce" dětí a upozorňuje na nutné eticko-hygienické zásady v komunikaci dospělých s dětmi. Cílem textu je motivovat zájemce o studium Montessori metody.
Popis
Klíčová slova
reformní pedagogika, Montessori, Maria, pedagogické směry, alternativní pedagogika