Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Business Competitiveness in the Conditions of the Fourth Industrial Revolution

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorKožená, Marcelacze
dc.contributor.authorHrdličková, Anetacze
dc.date.accessioned2020-03-19T13:05:01Z
dc.date.available2020-03-19T13:05:01Z
dc.date.issued2019eng
dc.description.abstractBusinesses are currently facing the onset of the Fourth Industrial Revolution which is characterised by rapid changes in production methods and the implementation of previously unknown innovations. Digitization and automation are the driving forces increasing the speed and effectiveness of production as well as other related activities. Success of businesses is based on an advanced technology foundation, innovative labour force and effective processing of data. In addition to production activities, automation and digitization affect business and marketing activities with more and more emphasis being put on innovation and quality of on-line processes. New customer relationships based on the perception of customer requirements and the speed and quality of their fulfilment are one of the main pillars of company competitiveness. One of the paths, which has been already taken by a number of businesses, is the use of e-commerce. This business model offers a number of advantages to customers as well as the companies themselves. Customers do not have to go to a store to be able to purchase their selected product but instead they can conveniently order from the company’s e-catalogue and pay online using any of the payment methods offered by the store. The main reason behind companies’ decision to engage in e-commerce is cost reduction. This article evaluates competitive capabilities of a business specialising in products for leisure activities using the Porter’s five forces model, selected indicators of the financial analysis and the SWOT analysis, and innovations for the individual components of the marketing mix for the company’s portfolio are proposed.eng
dc.description.abstract-translatedV současné době se podniky musí vyrovnávat s nástupem čtvrté průmyslové revoluce, kdy dochází k prudkým změnám způsobu výroby a uplatňují se dosud neznámé inovace. Hnací silou se stává digitalizace a automatizace, což přináší vyšší rychlost a efektivitu nejen samotné výroby, ale promítá se i do jiných činností s ní spojených. Základem úspěšnosti podniku je vyspělá technologická základna, inovativní lidská síla a efektivní práce s daty. Automatizace a digitalizace se kromě výrobních týká také obchodních a marketingových činností v podniku, je kladen stále větší důraz na inovace a kvalitu on-line procesů. Jedním ze základních pilířů konkurenceschopnosti firem budou nové vztahy se zákazníky, založené na vnímání jejich požadavků a rychlosti a kvalitě jejich uspokojení. Jednou z cest, které již řada podniků nastoupila, je využívání elektronického obchodu. Tento obchodní model přináší řadu pozitiv jak pro zákazníky, tak také pro firmy. Zákazníci nemusí navštívit prodejnu, aby si vybraný výrobek mohli zakoupit, ale mohou si jej pohodlně objednat prostřednictvím elektronického katalogu firmy a zaplatit za něj online jakýmkoliv ze způsobů, které obchod nabízí. Hlavním důvodem firem při založení elektronického obchodu je snížení nákladů. Článek obsahuje hodnocení konkurenční schopnosti podniku, který nabízí produkty pro volnočasové aktivity, s využitím Porterova modelu pěti sil, vybraných ukazatelů finanční analýzy a SWOT analýzy, dále návrh inovace jednotlivých složek marketingového mixu podnikového portfolia.cze
dc.eventThe Poprad Economic and Management Forum 2019 (17.10.2019 - 18.10.2019, Poprad)eng
dc.formatp. 124-131eng
dc.identifier.isbn978-80-561-0671-6eng
dc.identifier.obd39883251eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/75026
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherKatolícka univerzita v Rožumberokueng
dc.relation.ispartofPoprad Economic and Management Forum 2019eng
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectCompetitivenesseng
dc.subjectIndustry 4.0eng
dc.subjecte-commerceeng
dc.subjectmicro and macro environment analysiseng
dc.subjectmarketing mixeng
dc.subjectKonkurenceschopnostcze
dc.subjectprůmysl 4.0cze
dc.subjectelektronický obchodcze
dc.subjectanalýza mikro a makroprostředícze
dc.subjectmarketingový mixcze
dc.titleBusiness Competitiveness in the Conditions of the Fourth Industrial Revolutioneng
dc.title.alternativeKonkurenceschopnost podniku v podmínkách čtvrté průmyslové revolucecze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Kozena_a_Hrdlickova.pdf
Velikost:
930.92 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format