Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Adjectives as a Persuasive Strategy in Online Book Reviews

Bakalářská práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Heřmánková, Eliška

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

The focus of this bachelor thesis is to analyze the use of adjectives as a persuasive strategy in online book reviews. The theoretical part concerns with book review as a genre, its structure and evaluative language, and also describes adjectives, their morphology, syntax, and semantics. The practical part consists of methodology and framework used to analyze the corpus of this thesis and also presents findings and results of the analysis.

Popis

Klíčová slova

knižní recenze, hodnotící jazyk, adjektivum, morfologie adjektiv, syntax adjektiv, sémantika adjektiv, book review, evaluative language, adjective, morphology of adjectives, syntax of adjectives, semantics of adjectives

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By