Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Determination of fatigue curves of the bridges with member decks

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorCulek jr., Bohumil
dc.contributor.authorCulek, Bohumil
dc.contributor.authorVágner, Jakub
dc.contributor.authorŠkeříková, Vladislava
dc.date.accessioned2017-04-19T11:52:08Z
dc.date.available2017-04-19T11:52:08Z
dc.date.issued2008
dc.description.abstractFatigue curve determination of structural detail is difficult from computer, experimental and financial point of view. With regard to geometry dimensions of bridge structure is mostly necessary take into account simplifications, which may not influence quality of results.Important aspect of fatigue curve determination is referential place of structural detail in which is possible presume fatigue crack growing. The fatigue curve shall be determined for this specific place. In many cases is not possible to measure stresses exactly in mentioned place. The way of exact determination could be to measure close to given detail and by use of FEM model to recalculate stress values into critical place afterwards. These conditions were met in given example of experimental fatigue curve determination. As a result we obtained fatigue characteristics, which were different to standards.eng
dc.description.abstract-translatedÚnavová životnost ocelových mostních konstrukcí zavisí na materiálovych charakteristikách. V případě teorie kumulace únavového poškození jsou materialové charakteristiky dané únavovou Wöhlerovou křivkou. Únavová životnost konstrukce jako celku (např'. mostu) zavisí na únavě kritického detailu (konstrukčni detail s nejnižším poměrem únavové pevnosti a napětím od zatížení). Stanovení únavovych křivek kritických detailů je možné pomocí norem (tabelizace), empirických vztahů nebo experimentálně. V článku je popsán experimentální přístup stanovení únavové křivky daného konstrukčního detailu (spojení podélníku a příčníku - prvková mostovka ocelového mostu). Experiment byl prováděn na ocelových vzorcích v meřítku 1 :2.cze
dc.description.abstract-translatedDie Ermüdungslebensdauer der Stahlbrücken hängt van den Materialbezeichnungen ab. Im Fall der Teorie van der Kumulation der Ermüdungbeschadigung sind die Materialzeichnungen durch die Wohlerskurve gegeben. Die Ermüdungslebensdauer der ganzen Konstruktion (z. B. der Brücke) hängt von der Ermüdung des kritischen Details (das Konstruktionsdetail mit dem niedersten Verhaltniss der Ermüdungfestigkeit und der Spannung van der Belastung). Es ist möglich die Ermüdungskurven der kritischen Details mittels der Normen, der empirischen Bezügen oder der Experimentalversuche festzulegen. Im Beitrag ist der Experimentalansatz van der Bestimmung der Ermüdungskurven des bestimmten Konstruktionsdetails (die Längsträger- und Querträgerverbindung) beschrieben. Das Experiment wurde auf den Stahlprüflingen im Masstab 1 :2 durchgeführt.ger
dc.formatp. 5-16
dc.identifier.isbn978-80-7395-233-4
dc.identifier.issn1211-6610
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/66948
dc.language.isoengcze
dc.peerreviewedyes
dc.publicationstatuspublished
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.relation.ispartofScientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008)
dc.titleDetermination of fatigue curves of the bridges with member deckseng
dc.title.alternativeStanovení únavových křivek mostů s prvkovými mostovkamicze
dc.title.alternativeBestimmung der Ermüdungskurven der Brücken mit den Fahrbahnrostenger
dc.typeArticlecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
CulekB_DeterminationOf_2008.pdf
Velikost:
6.35 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Article

Licence svazku

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
license.txt
Velikost:
1.71 KB
Formát:
Item-specific license agreed upon to submission
Popis: