Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Consumer Intention to Purchase Green Consumer Chemicals

Článekopen accesspeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorPaták, Michal
dc.contributor.authorBranská, Lenka
dc.contributor.authorPecinová, Zuzana
dc.date.accessioned2022-06-03T12:19:55Z
dc.date.available2022-06-03T12:19:55Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractThe article deals with consumer behaviour when purchasing green products. It develops theoretical knowledge in the field of antecedents to purchase intention with a focus on the currently neglected consumer chemicals (detergents, cleaning agents and cosmetic products). Based on previous studies, antecedents of purchase intention for green consumer chemicals are identified and the significance of their influence is subsequently verified by empirical research. Confirmatory analysis is based on structural equation modelling of data obtained from a questionnaire survey conducted among 250 consumers. The empirical findings show that the main antecedents of green purchase intention in are environmental concern, green lifestyle and product knowledge. The influence of promotion and community can be regarded as weak to insignificant. The degree of influence of all investigated antecedents depends on the gender, age and level of education of consumers. Increasing the volume of purchasing green consumer chemicals will in particular require provision of more information to consumers to increase their awareness of environmental protection and green products.eng
dc.description.abstract-translatedČlánek se zabývá spotřebitelským chováním při nákupu ekologicky šetrných produktů. Rozvíjí teoretické poznání v oblasti antecedentů pro nákupní záměr se zaměřením na prozatím opomíjené spotřební chemikálie (prací a čisticí prostředky a kosmetické produkty). Na základě předchozích studií jsou identifikovány antecedenty k ekologickému nákupnímu záměru a následně je ověřována významnost jejich vlivu empirickým výzkumem. Konfirmační analýza je založena na strukturním modelování dat získaných z dotazníkového šetření mezi 250 spotřebiteli. Výsledky výzkumu ukazují, že hlavní antecedenty zeleného nákupního záměru jsou obavy o životní prostředí, ekologický životní styl a znalost produktů. Vliv marketingové komunikace a komunity lze považovat za slabý až nevýznamný. Míra působení všech zkoumaných antecedentů závisí na genderu, věku a stupni vzdělání spotřebitelů. Zvyšování objemu nákupů ekologických spotřebních chemikálií vyžaduje zejména informační působení na spotřebitele, které bude zvyšovat jejich povědomí o ochraně životního prostředí i ekologických produktech.cze
dc.formatp. 7992eng
dc.identifier.doi10.3390/su13147992
dc.identifier.issn2071-1050
dc.identifier.obd39885899
dc.identifier.scopus2-s2.0-85111275993
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/79170
dc.identifier.wos000677003400001
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.publisherMDPIeng
dc.relation.ispartofSustainability, volume 13, issue: 14eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.mdpi.com/2071-1050/13/14/7992
dc.rightsopen accesseng
dc.rights.licenceCC BY 4.0
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectconsumer behavioureng
dc.subjectpurchase intentioneng
dc.subjectgreen purchase antecedentseng
dc.subjectgreen consumer chemicalseng
dc.subjectchemical industryeng
dc.subjectzákaznické chovánícze
dc.subjectnákupní záměrcze
dc.subjectantecedenty ekologického nákupucze
dc.subjectekologické spotřební chemikáliecze
dc.subjectchemický průmyslcze
dc.titleConsumer Intention to Purchase Green Consumer Chemicalseng
dc.title.alternativeSpotřebitelské záměry k nákupu ekologických spotřebních chemikáliícze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
sustainability-13-07992(1).pdf
Velikost:
603.25 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format