Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
CSR Communication Theories – The Basis of Organizational Communication Management

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorZáhorská, Alexandra
dc.contributor.authorTetřevová, Liběna
dc.contributor.authorKopřiva, Jan
dc.date.accessioned2023-07-12T12:56:02Z
dc.date.available2023-07-12T12:56:02Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractCorporate Social Responsibility (CSR) communication has become a strategic popular path for many researchers and management of various organizations in recent years and is currently associated with several theories. The aim of this work is to systematically analyze and assess which theoretical approaches could serve as a basis for CSR communication research and provide a general overview of the subject of analysis. Following the aim of the study, the subject were the publications searched in the Web of Science database, which were also analyzed in terms of the scope of the publications. The literature review has become the core of the work, by reviewing the literature of previous scholarly studies. Based on the content analysis of the publications, this study has demonstrated the occurrence of the most common theories that form a possible theoretical basis for CSR communication research, namely the stakeholder theory, institutional theory, legitimacy theory, attribution theory, and signaling theory. The presented work points out the key differences that exist between the analyzed theories and their relationship to practices and commitments in socially responsible business and communication activities of organizations. This study has the potential to help the management of many companies deal with the current challenges in strategic communication, especially in the field of CSR, which companies face in the reality of the 21st century.eng
dc.description.abstract-translatedKomunikace o společenské odpovědnosti firem (CSR) se v posledních letech stala strategickou a oblíbenou cestou mnoha výzkumníků a managementu různých organizací a v současnosti je spojována s několika teoriemi. Cílem této práce je systematicky analyzovat a posoudit, které teoretické přístupy by mohly sloužit jako základ pro výzkum CSR komunikace a poskytnout obecný přehled o předmětu analýzy. V návaznosti na cíl studie byly předmětem vyhledávání publikace v databázi Web of Science, které byly rovněž analyzovány z hlediska rozsahu publikací. Přehled literatury se stal jádrem práce, přičemž byla zkoumána literatura předchozích vědeckých studií. Na základě obsahové analýzy publikací tato studie identifikovala teorie, které tvoří možný teoretický základ pro výzkum CSR komunikace, a to teorii stakeholderů, institucionální teorii, teorii legitimity, teorii atribuce a teorii signalizace. Předkládaná práce poukazuje na klíčové rozdíly, které existují mezi analyzovanými teoriemi a jejich vztah k postupům a závazkům v společensky odpovědném podnikání a komunikačních aktivitách organizací. Tato studie má potenciál pomoci managementu mnoha firem vypořádat se s aktuálními výzvami strategické komunikace, zejména v oblasti CSR, kterým firmy čelí v realitě 21. století.cze
dc.event16th International Management Conference (03.11.2022 - 04.11.2022, Bukurešť)eng
dc.formatp. 810-819eng
dc.identifier.doi10.24818/IMC/2022/05.01
dc.identifier.issn2286-1440
dc.identifier.obd39887520
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/80964
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.publisherEditura ASEeng
dc.relation.ispartofProceedings of The 16th International Management Conferenceeng
dc.relation.publisherversionhttp://conferinta.management.ase.ro/archives/2022/pdf_IMC_2022/5_1.pdf
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectalternative theorieseng
dc.subjectcorporate social responsibility communicationeng
dc.subjectorganizational communicationeng
dc.subjectstrategic management tooleng
dc.subjectalternativní teoriecze
dc.subjectkomunikace o společenské odpovědnosti firemcze
dc.subjectorganizační komunikacecze
dc.subjectnástroj strategického řízenícze
dc.titleCSR Communication Theories – The Basis of Organizational Communication Managementeng
dc.title.alternativeTeorie CSR komunikování – Základ organizačního managementu komunikacecze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
5_1.pdf
Velikost:
613.92 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis: