Publikace: Začlenění dětí cizinců do české společnosti
Bakalářská práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Harčárová, Monika
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Cílem této práce je zjistit, jak se děti cizinců integrují během procesu vzdělávání na českých školách a jak vlastně zvládají český jazyk. V průběhu integrace jsou děti cizinců pod různými vlivy nové společnosti. Děti se potýkají s novými zvyky a tradicemi, ale zároveň se potýkají s vlivy původní společnosti. Práce je rozdělena na dvě části, praktickou a teoretickou část. V teoretické části této práce se snažím prostřednictvím nastudované literatury popsat pojmy, které s tématem souvisí. Praktická část se týká výzkumu realizovaného na základní škole, která je navštěvovaná dětmi cizinců. Výzkum byl založen na datech poskytnutých dětmi cizinců, jejich českými spolužáky, ale i vyučujícími a vedením školy.
Popis
Klíčová slova
cizinci ve školách, integrace, mateřský jazyk, antropologie pedagogiky, foreigners in schools, integration, antropology of education, native language