Abstrakt:
Tématem této diplomové práce je tisková reklama v Chrudimi v meziválečném období. Úvodem se práce stručně zabývá vývojem reklamy v době meziválečné, dále se pak zaměřuje na teoretické práce věnující se reklamě z téže doby. Další kapitola se věnuje charakteristice nejdůležitějšího pramenu této práce, tedy novinám a jejich vývoji v souvislosti s reklamou, následuje rozbor právě novin, které vycházely ve městě Chrudim v době mezi dvěma válkami. Několik stránek se také věnuje samotnému městu Chrudimi za doby první republiky a jeho vývoji po všech stránkách. Následuje samotný rozbor novinové inzerce všech novin, které v této době ve městě vycházely, poté i srovnání (formou sondy na vybraných třech ročnících Národních listů) s novinovou inzercí na úrovni celorepublikové a zdůraznění rozdílů proti regionální reklamě předválečné (srovnání s Českým východem). Dále se práce věnuje ostatním tiskovým formám reklamy, které v Chrudimi v této době existovaly, nakonec je zmíněno i pár slov o reklamě netiskové, aby bylo poukázáno na to, že i tyto reklamní prostředky nalezly na regionální úrovni své místo.