Srovnávací analýza konvenčního ocasního rotoru vrtulníku a Fenestronu

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Němec, Vladimír
dc.contributor.author Jakl, Daniel
dc.date.accessioned 2024-09-10T06:43:37Z
dc.date.available 2024-09-10T06:43:37Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-06-24
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/84320
dc.description.abstract Práce popisuje postupný vývoj vrtulníkové technologie se zaměřením na systém vyvažování reakčního momentu. Vysvětlí funkci těchto systémů, shrne historii jejich vývoje a popíše jejich technické řešení. Druhá část práce se zaměří na porovnání dvou dnes nejrozšířenějších systémů vyvažování reakčního momentu, konvenčního ocasního rotoru a Fenestronu. Práce poukáže na odlišnosti systémů z hlediska letových výkonů, bezpečnosti, vlivu na životní prostředí a ovladatelnosti. cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject vrtulník cze
dc.subject vyvažování reakčního momentu cze
dc.subject fenestron cze
dc.subject výkonnost vrtulníku cze
dc.subject vyvažovací rotor cze
dc.subject helicopter eng
dc.subject torque balancing eng
dc.subject fenestron eng
dc.subject helicopter performance eng
dc.subject tail rotor eng
dc.title Srovnávací analýza konvenčního ocasního rotoru vrtulníku a Fenestronu cze
dc.title.alternative A comparative analysis of a conventional helicopter tail rotor and a Fenestron eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Mrázek, Petr
dc.date.accepted 2024-08-28
dc.description.abstract-translated The thesis describes the gradual development of helicopter technology focusing on the anti-torque system. It explains the function of these systems, summarizes the history of their development, and describes their technical solutions. The second part of the thesis focuses on comparing the two most common anti-torque systems today: the conventional tail rotor and the Fenestron. The thesis highlights the differences between the systems in terms of flight performance, safety, environmental impact, and controllability. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Technika, technologie a řízení letecké dopravy cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Technika, technologie a řízení letecké dopravy cze
dc.description.defence Student obhájil závěrečnou práci. Student smysluplně představil svou práci i přínos práce. Poté v rámci diskuse odpověděl na otázky komise. cze
dc.identifier.stag 47742
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet